כסף וצרכנות

"ארדואן דיקטטור ששבר את הכלים, נייצר אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה"

נשיא טורקיה, רג'יפ ארדואן, הנחית מכה קשה על ישראל ועצר את  קשרי הייבוא והייצוא בין המדינות. שר החוץ ישראל כ"ץ זועם: "כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי ואנשי העסקים ומתעלם מהסכמי סחר בינ"ל"
מערכת ice | 
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והמתיחות הקשה בין טורקיה לישראל, נשיא טורקיה, רג'יפ ארדואן, מנחית היום (חמישי) מכה קשה על הכלכלה הישראלית ועוצר את קשרי הייבוא והייצוא עם ישראל.
על פי הדיווח ב"בלומברג", ההודעה על כך עדיין לא יצאה מטורקיה באופן רשמי, אבל בנמלים בישראל כבר החלו ליישם הוראה של איסור גורף ליצוא סחורות אליהן. כמו כן, על פי דיווח ב"גלובס", סחורות מישראל לטורקיה אמנם כן יצאו לאחרונה, אך הטורקים אסרו את פריקתן בנמלים המקומיים. הסחר בין שתי המדינות היה שווה 6.8 מיליארד דולר בשנת 2023, מתוכם 76% היה יצוא טורקי לישראל, כך לפי המכון הסטטיסטי הטורקי.
 
מי שהגיב על ההחלטה הדרמטית של ארדואן הוא שר החוץ של ישראל ישראל כ"ץ, שהעלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו בו הוא כתב: "ארדואן שובר כלים וחוסם את הנמלים ליצוא ויבוא תוצרת לישראל. כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי ואנשי העסקים ומתעלם מהסכמי סחר בינ"ל. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לקיים דיון מיידי עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בממשלה כדי לייצר אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה, ברמת הייצור המקומי והיבוא ממדינות אחרות. לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה