כסף וצרכנות
רמי לוי שובר את השוק? פערי מחירים מטורפים בסופרמרקטים
בדיקת מחירי סלי הפסח העלתה פערי מחירי בין רשתות המזון, במוצרים מסוימים מדובר בפערים מעל ל-100%. בסך הכל, הסל יקר בכ-0.5% לעומת מחירו לפני שבוע
משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות יוצאים במבצע בדיקה והשוואה למחירי "סל הפסח" ברשתות המזון. הבדיקה הנוכחית, והשלישית במספר, בוצעה אמש (שני) כאשר קודמותיה התקיימו שבוע ושבועיים לפני כן.
הבדיקות נערכות ב-54 רשתות להן פריסה ארצית ובאתרי האינטרנט שלהן, והן מתבססות על נתוני מחירים שעובדו לאחר שנתקבלו מאתר Pricez. ב'סל הפסח' שהושווה, נכללים 155 מוצרים ובהם מוצרי מזון ייחודיים לחג הפסח כמו מצות, עוגיות לפסח וכדומה, מוצרי ניקוי, וכן מוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג (כמו בשר דגים ועופות, פירות וירקות).
הרשת הזולה ביותר לפי הסקר היא רמי לוי, והיקרה ביותר AM:PM. הבדיקה העלתה פער של כ-35% בין הרשת היקרה לרשת הזולה שהם כ-1002 שקלים. בחלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של למעלה מפי שתיים בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר. בסך הכך, המחיר הממוצע של סל המוצרים התייקר ב-0.5% ביחס למחיר הסל הממוצע שפורסם בתאריך 8.4.24 (שהיה זול ב-0.5% לעומת הסל ב-2.4.24).
מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".
עו"ד שרון מאיר, מנכ"לית המועצה לצרכנות: "במיוחד לקראת החג כאשר ההוצאות גבוהות מהרגיל, נהגו כצרכנים נבונים: הקדימו וכבר עתה ערכו את רשימת הקניות, רצוי ואפשר להקדים את הקניות כדי להימנע מעליות המחירים ככל שמתקרבים לחג. עשו השוואת מחירים בין הרשתות ובין המותגים, וככל הניתן פצלו את הקניות. המאבק ביוקר המחיה, הוא במידה רבה בשליטת הצרכנים – היו צרכנים נבונים".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה