כסף וצרכנות

הכספומטים בישראל עומדים להתרוקן? פיקוד העורף מעורר בהלה

קמפיין חדש שעומד לעלות בפיקוד העורף גורם לבהלה. ההערכה היא שבעקבות מה שיאמר בו, הכספומטים יצטרכו לעמוד בעומס של הוצאת מזומן, כאשר יהיה צורך בהצטיידות בו, על אף שהוא לא מוזכר במילה בקמפיין, כך על פי גלובס. אבל בנק ישראל קיבל התראה מוקדמת ולכן יצאה הודעה לכל הבנקים בישראל כדי שידעו על הקמפיין
מערכת ice | 
כספומטים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
פיקוד העורף כבר זכור כמי שגרם לבהלה גדולה יומיים ה-7 באוקטובר כאשר הנחה להצטייד לטובת שהייה של כ-72 שעות בממ"ד או במקלט, בשל החשש לירי מוגבר של טילים וכל תרחיש שלא יהיה, מה שגרם להתרוקנות של מדפים בסופרמרקטים בכל הארץ, רק לאחר מכן שיחרר הבהרה שזו הייתה המלצה בלבד.
אבל כעת שוב קמפיין חדש שעומד לעלות בפיקוד העורף גורם לבהלה. ההערכה היא שבעקבות מה שיאמר בו, הכספומטים יצטרכו לעמוד בעומס של הוצאת מזומן, כאשר יהיה צורך בהצטיידות בו, על אף שהוא לא מוזכר במילה בקמפיין, כך על פי גלובס. אבל בנק ישראל קיבל התראה מוקדמת ולכן יצאה הודעה לכל הבנקים בישראל כדי שידעו על הקמפיין שעומד לעלות ומייל נשלח אליהם בנושא.

בנק ישראל מסר בתגובה לגלובס: "פיקוד העורף צפוי לעלות בימים הקרובים עם קמפיין הסברה לציבור כחלק מהיערכות לתרחישים שונים. בהמשך לאמור עדכן הפיקוח על הבנקים את הגורמים הרלוונטיים בבנקים אודות העלאת הקמפיין, על מנת שיערכו בהתאם. מדובר על תהליך עדכון שוטף ותו לא".
עוד נמסר: "בנק ישראל והמערכת הבנקאית, נערכים בשגרה לתרחישים השונים. ברור כי ההערכות בחודשים האחרונים כוללת גם הצטיידות במלאי מזומן מספק שייתן מענה לכל רמת ביקוש נראית לעין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה