כסף וצרכנות

בשורה אדירה לצרכנים בישראל: אושרה הרפורמה שתוזיל את יוקר המחיה

ועדת יוקר המחייה בראשות ראש הממשלה אישרה לפני זמן קצר את הרפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״, במסגרתה משרד הבריאות הסכים לייבא לישראל מוצרים שמשווקים באירופה באופן חופשי, מה שיגביר את התחרות ועשוי להוריד את המחירים
מערכת ice |  1
יבוא מוצרים (צילום unsplash)
ועדת יוקר המחייה בראשות ראש הממשלה אישרה לפני זמן קצר את הרפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״. משרד הבריאות הסכים באופן היסטורי למתווה של השר ברקת שקובע כי ניתן יהיה לייבא לישראל מוצרים שמשווקים באירופה באופן חופשי. כעת לאחר האישור של ועדת השרים, יעלה תזכיר החוק בשבוע הבא ויתחיל הליך חקיקה מהיר בכנסת. הצפי הוא שהחקיקה תושלם במלואה עד תום מושב החורף (עד חודש אפריל 2024). 
רפורמה ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ שיזם שר הכלכלה ניר ברקת מבטלת את הצורך בתקנים ישראלים ומאפשרת לייבא ארצה כל מוצר שמשווק באיחוד האירופאי. כחלק מהרפורמה עבר החוק שקובע קנס של עד 100 מיליון שקל למי שיפגע בייבוא המקביל.

בנוסף לכך, עבר בחודש ינואר 2024 החוק שמסדיר את הליך הכניסה של סחורות לישראל, כך שכעת מכולות סחורה לא יתקעו בנמלים ולא יחוייבו לעבור במכון התקנים. במקום זאת, יוכלו היבואנים להכניס סחורה על בסיס הצהרה בלבד ישירות למדפים. 
שר הכלכלה ניר ברקת: ״זהו יום היסטורי. אני מברך את רה״מ והשרים על התמיכה ברפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל. במשך עשרות שנים מנסים לפתור את בעיות יוקר המחייה בישראל, ובפעם הראשונה יש פה טיפול יסודי ושינוי מבני של השוק הישראלי ופתיחה אמיתית של תחרות. רק תחרות אמיתית תוריד מחירים ותבטל את השליטה של המונופולים בצרכנים. כי מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חצי שנה אחרי הכתבה והמחירים רק עולים..!
    א.א. 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר התמונה מרשימה
    סגור