כסף וצרכנות

מהפכת החשמל מתחילה: מתי תוכלו לחסוך אלפי שקלים?

היום מפרסת רשות החשמל את השימוע לפתיחת השוק לתחרות והסרת חסם של המונה החכם התפרסם להערות הציבור. יהיה זמין למשך 3 שבועות, ובקיץ תצא המהפכה לדרך
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
מהפכת החשמל עליה הכריז באחרונה שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, מתקדמת שלב נוסף: רשות החשמל מפרסמת היום (חמישי) את השימוע הציבורי למעבר בין מספקים גם למשקי בית ללא מונה חכם - כך שענף החשמל ייפתח לתחרות מלאה. השימוע מתפרסם באתר רשות החשמל ויהיה זמין לקבלת תגובות הציבור למשך 3 שבועות.
מעתה, יוכלו חברות למכור חשמל לכל משקי הבית בישראל, מהלך שצפוי להוזיל את חשבון החשמל של כולנו, ויכול לחסוך לכל משק בית בין מאות עד אלפי שקלים בשנה, בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.

השר אלי כהן אמר הבוקר: "החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכול בית בישראל. המהפכה הזו היא צעד חשוב ומתבקש בפתיחת השוק לתחרות ובמלחמה ביוקר המחיה. החל מהקיץ הקרוב נאפשר לכל המשפחות בישראל לבחור את ספק החשמל שלהן, ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להשתתף ברפורמה ולהוזיל את חשבון החשמל במאות ואף אלפי שקלים בשנה".
יו"ר רשות החשמל אמיר שביט: "הרפורמה במשק החשמל מתקדמת. עד היום חולקו למעלה מ-40 חברות רישיונות מספקים וכ-20 כבר היום מוכרות חשמל לצרכנים ביתיים ותעשייתיים. אנחנו מכוונים להעמיק ולהעצים את התחרות לטובת הצרכנים והמשק כולו. הסרת חסם המונה החכם תאפשר לכל בית בישראל להצטרף לתחרות, וזה צעד מבורך וחשוב עבור כלל המשק".
כזכור, עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. לפי הצעת ההחלטה, החל מהרבעון השלישי של השנה יתאפשר שיוך צרכנים למספקים גם ללא מונה חכם - וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת מהחברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם בלא התקנת מונה חכם בביתו.
במסגרת השימוע, מסדירה רשות החשמל את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד. השימוע מתפרסם באתר רשות החשמל ולאחר איסוף ובחינת תגובות הציבור, צפויה מליאת רשות החשמל להתכנס לקבלת ההחלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה