קריירה ולימודים

טירוף בהייטק: החברות שמציעות מענק של מיליון שקל לעובדים חדשים

חברות ההייטק הגדולות בעולם נלחמות בשנים האחרונות על העובדים הטובים ביותר בשוק, ומוכנות להציע סכומים גבוהים במיוחד לעובדים חדשים. עד כדי כך גבוהים, שאנבידיה מציעה לעובדים של אינטל מענק חתימה של מיליון שקל כדי שיעברו לעבוד אצלה
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברות ההייטק הגדולות בעולם נלחמות בשנים האחרונות על העובדים הטובים ביותר בשוק, ומוכנות להציע סכומים גבוהים במיוחד לעובדים חדשים שיסכימו להצטרף אליהן בשכר חודשי ובונוסים.
אלא שכעת, בעקבות מהפכת השבבים והכניסה של הבינה המלאכותית, חברות השבבים הגדולות החלו להציע גם מענקים, ולא סתם מענקים, מענקים שמגיעים לסכומי עתק של עד מיליון שקל. 
כך למשל משתמשת אנונימית בטוויטר, מהנדסת באינטל, העלתה ציוץ לרשת החברתית, בו היא טענה כי חבר שעבד איתה קיבל הצעה למענק חתימה מחברת השבבים אנבידיה על סך של מיליון שקל. בציוץ שהעלתה היא כתבה: "קולגה עבר לאנבידיה וקיבל מענק חתימה של מיליון שקל. זה מטריף אותי ואני מפחדת לעשות מהלך דומה, מה עושים?".
ב-N12 חשפו כי עוד ועוד חברות מציעות מענקים מטורפים, ביניהן ניתן למצוא את אינטל, אנבידיה ואמזון. למעשה, אם מענק החתימה בחברות הללו מגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים, אז הסכמי השכר הכוללים מגיעים ללמעלה ממיליון שקל, זה באמצעות חבילת מניות חסומות (RSU).
אז מזה אומר? ככל ששווי החברה גדל, כך אותן מניות חסומות נפתחות והעובדים מרוויחים מענקים דרך המניות הללו שמגיעים לסכומים גבוהים מאוד. למשל, עובד שקיבל מניות חסומות בשווי 100 אלף שקל לפני שנה בלבד, נהנה היום מ-226 אלף שקל אם הוא עובד אנבידיה, 157 אלף שקל במקרה של מיקרוסופט ו- 166 אלף שקל באמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה