קריירה ולימודים

ביטוח לאומי תחת מתקפה: "חייב להתבטל, גוף כושל ובזבזני"

המוסד לבטח"ל חטף בספרה החדש של ד"ר רננה לויאני: "יש לבטל את הביטוח הלאומי, ואין שום סיבה לחלוקה של קצבאות ילדים, קצבאות זקנה, דמי אבטלה וכדומה, שכן אין זה סיוע לעניים אלא ביטוח כושל שבו האזרחים משלמים 15% ממשכורתם בכל חודש ולרוב מקבלים פחות בתמורה לכך"
מערכת ice |  1
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
ספר חדש של ד"ר רננה לויאני, "האמת חייבת להיאמר - הבעיות הגדולות של האדם מול המדינה ופתרונן", נוגע גם אל הביטוח הלאומי ובו היא מטיחה ביקורת קשה בגוף שאמון על מיליארדי שקלים להם זכאי הציבור.
בין היתר היא כתבה בטוויטר שלה לקראת ההשקה: "בשבוע האחרון הספר שלי החל להיכנס לחנויות הספרים. השקעתי במהלך הזה כמה עשרות אלפי שקלים, ואני רואה בו תקווה רבה. בחודשים הקרובים אני מתכננת לנסוע כמעט מדי יום לחנויות הספרים כדי לשוחח עם המוכרים על הספר. במידה וקראתם ואהבתם את הספר, אשמח אם תוכלו לעזור לי. אם אתם מבקרים בחנות הספרים, וזה מרגיש לכם נוח, אשמח אם תדברו עם המוכרים על הספר".

עוד הוסיפה: "ייתכן שאם תשוחחו איתם, הם גם יסכימו לכך שתכתבו פתק עם המלצה על הספר. כמו כן, אודה מאוד אם תוכלו לכתוב עליו ביקורת חיובית בפלטפורמה בה רכשתם את הספר כמו למשל אמזון או אתר עברית. בנוסף, כל מי שקרא את הספר יכול לכתוב ביקורת חיובית באתר של צומת ספרים וגודרידס. כל ביקורת חיובית יכולה לסייע. אשים קישורים לפלטפורמות השונות בתגובות. תודה רבה".
 
בספרה בין היתר היא טוענת: "כיום אנחנו משלמים לביטוח הלאומי כמעט 15% מהשכר שלנו, ורוב הכסף אינו מיועד כלל לסיוע לעניים אלא הוא ביטוח לכלל האוכלוסייה ואפילו למשפחות עשירות במיוחד. לדוגמה: גם רמי לוי מקבל קצבת זקנה, ונכדיו מקבלים קצבת ילדים, ובמידת הצורך הוא גם יהיה זכאי לקצבת נכות. כמו כן, הביטוח הלאומי הוא גוף כושל ובזבזני — כל אזרח משלם לביטוח הלאומי קרוב ל־4,000 שקלים בכל שנה לצורכי קצבת זקנה ושארים ובפועל, סכום זה לו צבר ריבית סבירה היה מאפשר לכל אדם עם צאתו לפנסיה ליהנות מכ־5,500 שקלים בחודש".
עוד היא סיפרה בין היתר בפרק שפורסם ב'מידה': "אבל הסכום שמקבל כל גמלאי הוא 2,900 שקלים בחודש, כך שהאזרח רק מפסיד. יתר על כן, כשאדם משלם לביטוח לאומי הוא תלוי בגחמות של הפוליטיקאים, והם יכולים לשנות את הקריטריונים או לקצץ בקצבאות באופן פתאומי, ולאזרח אין שום דרך להתנגד לכך. לפי הנתונים ובתרחיש האופטימי הביטוח הלאומי יפשוט את הרגל בשנת, 2043 דבר שעלול לגרום קיצוצים דרסטיים גם אצל אזרחים ששילמו ביטוח לאומי כל חייהם הבוגרים. יש לבטל את הביטוח הלאומי, ואין שום סיבה לחלוקה של קצבאות ילדים, קצבאות זקנה, דמי אבטלה וכדומה, שכן אין זה סיוע לעניים אלא ביטוח כושל שבו האזרחים משלמים 15% ממשכורתם בכל חודש ולרוב מקבלים פחות בתמורה לכך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביטוח לאומי
    מיכה 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך נכון זה גוף אטום
    סגור