קריירה ולימודים

"16,000 תלמידים בנגב ללא מענה – ומשרד החינוך מתעלם"

בחלק מישובי הבדואים בנגב נהרגו 6 אזרחים מירי טילים מאז פרוץ המלחמה, אך לדברי ראש מועצת אלקסום אלפי התלמידים לא זוכים למענה
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
"שר החינוך יואב קיש וכל הפקידות הבכירה שלו מתעלמים מסבלם של 16 אלף תלמידי הישובים באל קסום, שלא מקבלים מענה לבעיות שונות מאז ‏השנה שעברה. המלחמה רק החריפה את הבעיות שלנו והמשרד מתעלם. כבר עדיף לקחת את התלמידים שלנו ללמוד בבית מלון בים המלח״, כך אמר היום בזעם ראש מועצת אל קסום, סלאמה אל אטראש.
ראש המועצה, שבישובים שלו נהרגו 6 אזרחים מאז פרוץ המלחמה מירי טילים, תקף בחריפות את שר החינוך יואב קיש, שלדבריו למעט פגישה חטופה אחת בים המלח לא מתפנה לתת מענה אמיתי ולו חלקי לבעיות הקשות של מערכת החינוך באל קסום מאז פרצה המלחמה.

לדברי סלאמה, ל-16,090 התלמידים במוסדות החינוך של אל קסום אין ממ״דים, אין מזגנים לקיץ ולחורף ולרובם אין מחשבים אישיים ותקשורת כדי ללמוד מרחוק. הם גם סובלים ממחסור בכיתות, מבעיות בטיחות, בריאות, הסעות, פדגוגיה, ‏נשירה ‏ועוד.
סלאמה: ״זה לא מזיז להם בכלל. אנחנו מבחינתם אזרחים סוג ג'. בכל ישיבה איתם אני נדהם שוב ושוב לגלות את ההתנהלות של שר החינוך, שלבו גס בבעיות ובמצוקות של 16 אלף תלמידים בישראל".

סלאמה אל אטרש
אל אטראש הדגיש כי למרות שרשומים אצלו 16 אלף תלמידים מהפזורה שאין להם כתובת, הוא מטפל בעוד אלפי תלמידים מהפזורה שמסופחים אליו בלי מימון. לדברי ראש המועצה המשרד מחזיק אצלו 100 מיליוני שקלים שמגיעים למועצה לטובת חובות לספקים שונים שחיוניים לתפקוד מערכת החינוך, אבל המשרד לא משחרר את התקציבים הללו, הוא לא מצליח לגייס ספקים חדשים.
״מישהו למעלה חייב לקרוא לסדר את שר החינוך. אני יודע שהוא מתקשה לטפל במערכת החינוך בכל הארץ, אבל לא אתן שיתעלמו מ-16 אלף התלמידים שאני אחראי עליהם", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה