קריירה ולימודים

100 שנים להולדת שמעון פרס: אות הוקרה בינלאומי הוענק למשפחתו

מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם שמושבו בפורטוגל הביע ביום הראשון האחרון הכרת תודה לפועלו רב השנים של שמעון פרס, וציין לשבח את המדינאי שייזכר כ״מי שפעל לכך שהדורות החדשים יצעדו זה לצד זה, אל עבר אופק של עתיד משותף"
מערכת ice | 
שמעון פרס (צילום ויקיפדיה/ David Shankbone)
בטקס שנערך במטה ארגון "בני ברית אינטרנשיונל פורטוגל" בעיר פורטו, הוענקה תעודת ההוקרה לבתו הבכורה של פרס, צביה וולדן, על ידי לואיס אנדרדה, נשיא מרכז המעקב. בתעודת ההוקרה נכתב כי פרס "הניח את יסודות הפיוס בארץ המקודשת לכל כך הרבה אנשים", ו"הפך למקור להשראה לטובת האנושות ולבניית עולם צודק יותר".
דור שפירא, שגריר ישראל בפורטוגל, הרב מנחם מרגולין, נשיא ההתאחדות היהודית האירופית המאגדת קהילות יהודיות מפורטוגל ועד אוקראינה, ז'ואאו רבלו, נשיא אגודת פורטוגל למען ישראל, מיכאל פרייליך, חבר פרלמנט יהודי בבלגיה, וכ-40 חברי ארגון בני ברית אינטרנשיונל פורטוגל התכנסו כדי להעניק כבוד למדינאי המנוח, במלאת 100 שנה להולדתו.
בנאומה בפתיחת האירוע נשאה גבריאלה קנטרגי, נשיאת ארגון בני ברית אינטרנשיונל פורטוגל, מסר של אחדות לכל היהודים: "חברי הארגון שלנו חיים ועובדים בערים פורטוגזיות, כמו גם בירושלים, מיאמי, פריז, לונדון, הונג קונג, פנום פן וסידני. מה שבאמת מאחד אותם הוא מולדתם הרוחנית בישראל. לכן אנו מכבדים את שמעון פרס, סמל לקונצנזוס האפשרי בתוך עם המעורב בסכסוכים פנימיים במשך אלפי שנים. אנחנו בני הברית".
הספר האחרון שכתב שמעון פרס, "אין מקום לחלומות קטנים" הוענק לאורחי האירוע. בהקדמה לגרסה הפורטוגזית של הספר, נשיא הרפובליקה של פורטוגל, מרסלו רבלו דה סוזה, כתב כי הוא עצמו ראה בפרס "יוצר היסטוריה נצחי".
הספר מספק פרטים רבים על חייו של שמעון פרס. בתו, צביה וולדן, סיפרה לנוכחים כי אביה נולד בשנת 1923 ונפטר בשנת 2016. "מאה שנה פחות שבע. סיפור אהבתם של מדינאי ומדינה – שמעון פרס וישראל. אסכם את הקריירה הארוכה והעשירה שלו ב-100 מילים ואשתף אתכם בשבע מתרומותיו שעיצבו את מדינת ישראל והשפיעו על העולם", אמרה וולדן. הקהל עקב בתשומת לב אחר דבריה של צביה, כמו גם של בעלה, רפאל וולדן, שהיה רופאו האישי של פרס.
ז'ואאו רבלו, נשיא ההתאחדות הפורטוגלית למען ישראל, כינה בנאומו את שמעון פרס "מדינאי עילית המייצג את הטוב ביותר בישראל: "חוסן, דמיון, גאונות, אומץ לב ונחישות. כציוני מסור, הוא הקדיש את חייו לראות את ישראל נולדת, צומחת, שורדת וזוהרת. הוא דוגמה לדורות החדשים של ישראל בעולם שהופך יותר ויותר לא יציב ומסוכן".
מיכאל פרייליך, חבר פרלמנט יהודי בבלגיה, הוסיף כי "פרס היה אדם שמורשת השלום וזכויות האדם שקידם ממשיכות לעורר בנו השראה. לאחר שפגשתי אותו בשנת 2013, אני יכול להעיד על השפעתו העמוקה על מדינאות ומנהיגות מוסרית. בעודנו מנווטים באתגרים המורכבים של היום, הבה נזכור את עקרונותיו המתמשכים כמדריך לבניית עולם צודק יותר".
גם הרב מנחם מרגולין, נשיא ההתאחדות היהודית האירופית, הגיע מבלגיה והביע את הערכתו לשמעון פרס בנאום מרגש: "זה נס שיהודי התפוצות היום בניגוד לדורות שלפניהם שנמתחו עד הגלות - יכולים לומר בגאווה שיש שוב מולדת יהודית. גם אם הם בוחרים לא לגור שם, ישראל מייצגת את עצם ההגדרה של תקווה שהתגשמה והיא תעודת הביטוח של כל יהודי. יש לנו מקלט חזק ויהי מה. ישראל והעם היהודי הם בלתי נפרדים".
דור שפירא, שגריר ישראל בפורטוגל הביע את הערכתו רבת השנים למדינאי פרס והזמין את וולדן ובן זוגה למסיבת ראש השנה מוקדמת בשגרירות. הטקס נחתם בדברי הערכה חמים של שגריר ישראל בפורטוגל, דור שפירא, לפרס המדינאי ובשירה מרגשת של ההמנון הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה