קריירה ולימודים

מקבלים משכורת היום? בדקו בתלוש אם זכיתם לתוספת מפתיעה

מאות אלפי ישראלים מקבלים היום במסגרת השכר שלהם גם דמי הבראה לתלוש. עובד זכאי לדמי הבראה רק לאחר שהשלים את שנת עבודתו הראשונה במקום העבודה. כל התנאים בפנים
מערכת ice |  3
שכר (צילום shutterstock)
חדשות טובות למקבלים משכורת היום (ראשון), ה-10. עכשיו שהמשכורת כבר הועברה לחשבונכם. ככל הנראה גם אתם בין מאות אלפי הישראלים שזכו לקבל דמי הבראה בתלוש הנוכחי בהיקף של עוד כמה מאות שקלים.
אבל שימו לב, עובד זכאי לדמי הבראה רק לאחר שהשלים את שנת עבודתו הראשונה במקום העבודה: לאחר שהשלים העובד שנת עבודה אצל המעסיק, הוא זכאי לתשלום דמי הבראה רטרואקטיבית, החל מיום עבודתו הראשון. תשלום דמי ההבראה ("השתתפות המעסיק בהוצאות הבראה ונופש") אינו מותנה בכך שהעובד שהה בפועל בנופש או בבית הבראה.
מה עוד כדאי לדעת? דמי ההבראה מחושבים בהתאם לוותק של העובד במקום העבודה, בהתאם להיקף משרתו ובהתאם למשך העסקתו באותה שנה. גובה דמי הבראה ליום במגזר הפרטי מתעדכן בדרך כלל בחודשי יולי, בהתאם לעליית מדד המחירים הכללי לצרכן, במסגרת צו הרחבה. גובה דמי הבראה במגזר הציבורי מתעדכן בדרך כלל בחודש יוני, בהתאם להודעת הממונה על השכר. לעובדי קבלן ולעובדים בענפים מסוימים נקבעו תנאים מיטיבים יותר מהתנאים שנקבעו לכלל העובדים.

כדאי לציין כי גובה דמי ההבראה במגזר הפרטי הוא 378 שקל ליום. גובה דמי ההבראה במגזר הציבורי הוא 432 שקל ליום, למעט תשלום ליום הבראה בדירוג הרופאים אשר לא עודכן בשנת 2021 ויעמוד על 429 שקל ליום.
אז מי הזכאים? כל עובד שכיר שהשלים לפחות שנת עבודה אחת אצל המעסיק (כולל עובדים במשרה חלקית או עובדים שבפועל עבדו רק בחלק מהימים במהלך השנה אך התקיימו יחסי עבודה בינם ובין המעסיק לפחות שנה אחת). כמו כן, עובד שפוטר בניגוד לחוק או שלא בתום לב לפני שהשלים שנת עבודה באופן שמנע ממנו להשלים שנת עבודה.


באדיבות עמותת "כל זכות"
מספר ימי ההבראה מחושבים בהתאם לוותק שצבר העובד במקום העבודה. הטבלה מעלה מפרטת את מספר ימי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי (במגזר הציבורי מספרם גבוה יותר).
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ההבראה משולמת
    ניסן 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשכורת של ספטמבר בחודש אוקטובר בחלק מהמקרים.לא כולם יקבלו החודש
    סגור
  • קיבלתי באוגוסט (ל"ת)
    אני 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבראה
    איציק 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנתיים לא עודכן ההבראהכיון שהשר לא חתם
    סגור