קריירה ולימודים

רן ארז מאשים את סמוטריץ': "95% שתהיה שביתה, הוא מעוניין במשבר"

יו"ר ארגון המורים מאשים בריאיון לרדיו 103FM את שר האוצר שהוא מונע הסכמה ובגללו שנת הלימודים לא תיפתח: "הוא רוצה משבר כדי לצאת בתור גיבור, וגם לשבור את ארגון המורים"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
יו"ר ארגון המורים רן ארז מעריך בסבירות של 95% ששנת הלימודים בתיכונים לא תיפתח בזמן ותחול שביתה, וגם מסמן אשם: שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בריאיון לרדיו 103fm אמר ארז: "כרגע אין שום הסכמה עם משרד האוצר, למרות ששר החינוך קיש מעוניין מאוד לפתוח את שנת הלימודים ולא להשבית את המערכת, שר האוצר סמוטריץ' דווקא מעוניין במשבר, במטרה לנסות בהזדמנות זאת גם לצאת בתור גיבור וגם לשבור את ארגון המורים".

ארז סיפר על הפערים בין הצדדים במו"מ: "יש פערים בכמה סוגיות. סוגיה ראשונה - אנחנו רוצים הסכם לשלוש וחצי שנים מקסימום והם רוצים שש שנים. דבר שני, אנחנו רוצים מינימום 2,000 שקל תוספת לכל המורים, הם מוכנים לשלם בערך חצי מזה, כ־1,000 שקלים. למורים הוותיקים הם מוכנים לתת מקסימום 850 שקלים ברוטו לתקופה של שש שנים, בסוף הדרך. לא כל חודש, אלא כל שנה יעלו את השכר ב־200 שקלים, כך שבסוף השנה השישית זה יהיה 850 ולמורים החדשים 1,500 שקלים. במילים אחרות, למורה החדש ירצו להבטיח מלכודת דבש, למשוך אותו למערכת ואחר כך לתקוע אותו שם עם שכר נמוך".
ארז המשיך ותקף את שר האוצר: "הוא אדם חכם ומשכיל והוא מבין טוב מאוד, הוא רוצה ללכת לפי המדיניות של פורום קהלת, לשבור את העבודה המאורגנת. הוא רוצה את המורים חלשים, הוא רוצה להחתים אותם על חוזים אישיים, גם מורים וגם מנהלים, ואז למעשה אין להם יותר את הביטחון התעסוקתי והכלכלי ואפשר לעשות איתם מה שרוצים. הוא אומר את זה, הוא רוצה לפרק את 'הארגון האנכרוניסטי הזה'. הוא בעד חוק הג'ונגל שהחזק ישרוד והחלש ייעלם. מי שיש לו כסף יקנה חינוך פרטי, מי שאין לו כסף יישאר חוטב עצים ושואב מים". 
עוד אמר ארז: "95% יש שביתה. אני חושב שככל שמתקרבים ל־1 בספטמבר, גם שר החינוך וגם שר האוצר מבינים שאי אפשר לשחק יותר ואי אפשר למשוך את הזמן יותר, אז לכן הם יצטרכו להתעשת ולהגיש הצעות הרבה יותר קונקרטיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוכנים זרים
    מיכאל 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ' ובן גביר הם סוכנים זרים בשירות חיזבאללה או אירן
    סגור