קריירה ולימודים

גיל הפרישה בישראל גורם לאפליה? המענק הזה עשוי להשתנות

לשכת סוכני ביטוח בישראל ממשיכה לקדם חוקים שמטרתם להיטיב עם הציבור. לאור הפער הקיים בין נשים לגברים בהגדרת גיל הפרישה, מציעה הלשכה כי משיכה שלא בדרך של היוון, בהתייחס לאוכלוסיית הנשים, תעשה עם הגיען לגיל פרישה (62-65) ולא עם הגיען לגיל פרישת חובה
מערכת ice |  1
עבודה (צילום shutterstock)
לאחרונה נודע כי לשכת סוכני הביטוח בישראל מקדמת חוק שמטרתו לתקן אפליה כלפי נשים שפרשו לגמלאות ונדרשות לשלם מס ככל ויבחרו להוון את הקצבה בטרם הגיעו לגיל הפרישה הנהוג אצל גברים. בהתאם לקבוע בחוק גיל פרישה הרי שגיל פרישה הוא גיל 67 לגבר וגיל 62-65 (באופן מדורג) לאישה.
ואולם, בהתייחס לגיל פרישת חובה – אין כל הבדל – גיל 67 ללא הבחנה בין נשים וגברים. כידוע, רובן המוחלט של הנשים פורשות לגמלאות בגיל הפרישה ולא בגיל פרישת חובה. כלומר, בטווח הגילאים 62-65 הוא מועד פרישתן ממעגל העבודה. כוונת המחוקק, כעולה מחוק הגמל, לאפשר לעמיתים שיצאו ממעגל העבודה עם ההגעה לגיל פרישה ומשלא צברו סכומי כסף גבוהים בקופת גמל לקצבה - לאפשר בידם למשוך את סכום הצבירה המזערי בפטור ממס.
בהצעת החוק נכתב כי כוונת המחוקק, במהותה, חשובה וראויה ונועדה למנוע אי צדק במיסוי כספי פנסיה/קצבה של עמיתים שאין בידם פנסיה/קצבה מינימלית והיא מכוונת בעיקר לאוכלוסיות פורשים בשכר נמוך וכאלו שלא חסכו במשך תקופה ארוכה ובטרם צברו סכומים העולים על סכום הצבירה המזערי.
לאור הפער הקיים בין נשים לגברים בהגדרת גיל הפרישה, מציעה הלשכה כי משיכה שלא בדרך של היוון, בהתייחס לאוכלוסיית הנשים, תעשה עם הגיען לגיל פרישה (62-65) ולא עם ההגעה שלהן לגיל פרישת חובה. יצוין כי מדובר על פדיון של סכומים הנמוכים מסכומי המינימום.
"את התיקון האמור ניסתה הלשכה לקדם בעבר ואני שמח שעתה הונחה על שולחן הכנסת באמצעות חה"כ אתי עטיה שהבינה את הצורך בתיקון האפליה ונרתמה לסייע לתיקון העיוות", אמר דור אלון, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכה. ניסוח הצעת החוק נעשה בסיוע המחלקה המקצועית-משפטית של הלשכה והוצגה בפירוט לחה"כ עטיה על-ידי נשיא הלשכה סו"ב שלמה אייזיק והיועץ המקצועי עו"ד יניב מאיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שאלה
    חוה פ 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהו סכום המינימום? מישהו יוכל לעזור לי?
    סגור