קריירה ולימודים

רשות המסים בהודעה משמחת: זה המענק שאולי מגיע לכם

רשות המסים פרסמה ברשתות החברתיות: "עזבתם לאחרונה את מקום העבודה? פיטרו אתכם? ייתכן שאתם זכאים למענק פרישה. המענק הוא סכום שהעובד זכאי לו בסיום יחסי עובד-מעסיק, כדוגמת פיצויי פיטורים ותשלומים נוספים. מה צריך לעשות? שום דבר מלבד לשמור את טופס 161 שקיבלתם מהמעסיק". כל ההסברים בפנים
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
עדכון של רשות המיסים לטופס 161 שמועבר אליה על-ידי מעסיקים במסגרת סיום העסקה של עובד, שנכנס לתוקפו בחודש יולי הנוכחי, מעט מקשה ואף עלול לגרום נזק של ממש לעובדים ולמעסיקים שלא ייערכו כראוי לשינויים הנובעים מהדרישות החדשות. מה הסיבה? טופס 161 מחייב את המעסיקים להעביר לעובדים מידע שלא נמצא ברשותם כיום ועלול לחשוף אותם לטעויות בשל מתן אישורים שגויים, שעד כה ניתנו ע"י מס הכנסה וכן לסנקציות בגין הלנת שכר.
ברשתות החברתיות, פרסמה רשות המסים: "עזבתם לאחרונה את מקום העבודה? פיטרו אתכם? ייתכן שאתם זכאים למענק פרישה. המענק הוא סכום שהעובד זכאי לו בסיום יחסי עובד-מעסיק, כדוגמת פיצויי פיטורים ותשלומים נוספים. מה צריך לעשות? שום דבר מלבד לשמור את טופס 161 שקיבלתם מהמעסיק".
עוד נמסר: "בכל זאת רוצים למשוך את מענק הפרישה? או לבחור באפשרות אחרת? אתם יכולים! סרקו את הברקוד שבטופס 161 החדש כדי להגיע למדריך באתר שלנו או האזינו לפודקאסט שהכנו בנושא".

מעסיקים: סמכויות של פקיד שומה; עובדים: החלטה מהירה או תשלום מס
בשונה ממה שהיה נהוג עד כה בהקשר לטופס, החל מה 1.7.23 יחויבו המעסיקים להעביר הנחיות לקופות העובד לגבי אופן מימוש כספי הפיצויים המגיעים לו בסיום עבודתו. ההנחיות החדשות קבעו שלוש סיטואציות אפשריות וברירת מחדל בה הטופס יועבר למס הכנסה ולעובד אם העובד לא עדכן בזמן את המעסיק בהחלטותיו. המשמעות: יעוד כל הפיצויים מהמעסיק לצורך קבלת קצבה עתידית ותשלום מס בגין מענקים שניתנו ע"י המעסיק בשל עזיבה, זאת ללא קבלת פטור על פיצויים. בנוסף עובדים שירצו לפדות בעתיד את הפיצויים יכלו לקבל פטור ממס אולם הם ידרשו לבצע חרטה כוללת שתחייב לעיתים פדיון כל הכספים זאת תוך תשלום מס גם בגין כספים שיכלו להישאר בקופה לצורך קבלת קצבה עתידית.  
על המעסיקים חלה החובה להעביר את הטופס עם כל הנתונים הנדרשים תוך 14 יום מהעזיבה אחת  עלול להיחשב כ"מלין שכר". מלבד הצורך במתן אישורי מס מדויקים שניתנו עד היום ע"י מומחי מס הכנסה. בטופס החדש המעסיק יידרש לספק מידע נוסף כגון:
שלושה סוגי שכר: משכורת מבוטחת אחרונה, משכורת חודשית אחרונה, משכורת לחבות פיצויים. כמו כן, נם יצטרכו להעביר מידע על  סכום הקצבה אותה העובד החל לקבל טרם הפרישה שנגזר מרכיב הפיצויים שנצבר אצלו ומומש כקצבה טרם העזיבה.  ב"תלפיות פמילי אופיס", מציינים כי בפועל המעסיקים נכנסים לעליו של פקיד השומה, בעוד שעד השינוי של הטופס, מעסיקים רבים לא מילאו את הפטור ממס ושלחו את העובדים למס הכנסה.
בשל חובת המעסיק לספק את הטופס תוך זמן קצר, העובדים יאלצו להחליט בזמן מוגבל איך לממש את פיצויי הפיטורים ולכך עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת ותשלום מס מיותר על עשרות אלפי שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה