קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה לאלפי ישראלים: גם לכם מגיע כסף?

משרתים במילואים? בהודעה של המוסד לביטוח לאומי למעסיקים נכתב: "פתחנו בתהליך של מיצוי זכויות, למעסיקים שלא תבעו תגמולי מילואים עבור עובדיהם, בתקופות שירות שבוצעו בשנת 2022. לאחרונה שלחנו הודעות SMS  לעובדים שלכם משרתי המילואים, כדי לקבל מהם אישור להעביר את פרטיהם אליכם המעסיקים (זאת בשל צנעת הפרט)"
מערכת ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ביטוח לאומי פרסם הודעה הנוגעת למיצוי זכויות למעסיקים שלא תבעו תגמולי מילואים עבור עובדיהם, כאשר בעלי העסקים מעודכנים כיצד יוכלו לקבל את סכומי הכסף עבור העובדים שנעדרים בשל השירות במילואים.
בהודעה נכתב: "מעסיקים יקרים, אנו שמחים לעדכן אתכם שבימים אלה פתחנו בתהליך של מיצוי זכויות, למעסיקים שלא תבעו תגמולי מילואים עבור עובדיהם, בתקופות שירות שבוצעו בשנת 2022. לאחרונה שלחנו הודעות SMS  לעובדים שלכם משרתי המילואים, כדי לקבל מהם אישור להעביר את פרטיהם אליכם המעסיקים (זאת בשל צנעת הפרט)".

עוד צוין: "בתחילת חודש אוגוסט נשלח לכם המעסיקים, מכתב מפורט עם פרטי העובדים שלכם שאישרו את העברת המידע ואת תקופות השירות, לצורך הגשת תביעה לקבלת התגמול. נמשיך לפעול למיצוי זכויות של מעסיקים ומשרתי המילואים, כדי שתקבלו את מה שמגיע לכם!".
יש לציין כי המוסד לביטוח לאומי מחזיר למעסיקים את תגמולי המילואים ששילמו לעובדיהם כחוק. כדי לקבל את החזר התגמולים, על המעסיק להגיש תביעה על גבי טופס תביעת מעסיק להחזרת תגמולי מילואים בסניף המוסד לביטוח לאומי שבו מתנהל חשבון דמי הביטוח שלו. המוסד לביטוח לאומי יחשב את התגמול על–פי השכר שדווח בתביעה ויוסיף עליו את תוספות היוקר על–פי החוק.
דין תגמול המגיע לעובד ממעסיקו כדין שכר עבודה, ועל המעסיק לשלמו במועד תשלום השכר הרגיל. זכותו של העובד להגיש תובענה לפי חוק הגנת השכר נגד מעסיק המסרב לשלם את התגמול או מעכבו. על המעסיק לשלוח את התביעה לביטוח הלאומי מוקדם ככול האפשר ולדווח על תקופת השירות, כפי שמופיע בטופס הצבאי, ללא פיצול תקופת השירות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עלית שכר הגמלאים ונכה בו
    אלין שמחה סעדה 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי יעלו את השכר של גימלאים הכל עולה חוץ מהקיצבה הרזה של הגמילאים לא של גימלאי השמנת אלא לאוכלוסיה החלשה ?
    סגור
  • 1.
    כפר קאסם (ל"ת)
    אדם עיסא 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור