קריירה ולימודים

לארי אליסון נאלץ להחזיר מיליונים לטסלה: זו הסיבה לכך

מדובר על תביעה שהוגשה החברה בשנת 2020, מטעם "מערכת הפנסיה של המשטרה והכבאות בעיר דטרויט", קרן פרישה שהשקיעה בטסלה וערערה על אופציות למניות שהוענקו לדירקטורי החברה החל מיוני 2017. הסכם הפשרה קורא לנתבעים המנהלים, לרבות מייסד-שותף של אורקל וחבר מועצת המנהלים לשעבר של טסלה, לארי אליסון, לספק לטסלה שווי של יותר מ-3.1 מיליון אופציות למניות, בצורה של מזומנים שהוחזרו, מניות חוזרות ואופציות למניות שלא מומשו
מערכת ice | 
לארי אליסון, אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ לארי אליסון, אילון מאסק)
הדירקטורים הנוכחיים והקודמים של יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה, הסכימו להחזיר לחברה יותר מ-735 מיליון דולר, כדי ליישב תביעה מצד בעלי המניות, בטענה שהם התעשרו שלא בצדק על ידי בונוסים מוגזמים.
מדובר על תביעה שהוגשה בשנת 2020, מטעם "מערכת הפנסיה של המשטרה והכבאות בעיר דטרויט", קרן פרישה שהשקיעה בטסלה וערערה על אופציות למניות שהוענקו לדירקטורי החברה החל מיוני 2017.
הסכם הפשרה קורא לנתבעים המנהלים, לרבות מייסד-שותף של אורקל וחבר מועצת המנהלים לשעבר של טסלה, לארי אליסון, לספק לטסלה שווי של יותר מ-3.1 מיליון אופציות למניות, בצורה של מזומנים שהוחזרו, מניות חוזרות ואופציות למניות שלא מומשו. השווי הכולל מבוסס על מחיר מניית פשרה של 260.54 דולר, שהיה מחיר מניית הסגירה של טסלה ב-16 ביוני.
על פי מסמכי בית המשפט, הצדדים קיבלו ב-20 ביוני את המלצת הפשרה ממגשר. שווי ההסדר נאמד ב-735,266,505 דולר, המורכבים מ-458,649,785 דולר באופציות מוחזרות ו-276,616,720 דולר במזומן או מניות מוחזרות. כל שכר טרחה שיפסק לעורכי הדין של התובעים ינוכה מסכום הפשרה ויפחית את סכום התמורה ששולם לחברה.
במסגרת ההסדר, המנהלים הנתבעים יוותרו לצמיתות גם על אופציות למניות לשנים 2021 ו-2022 ולא יקבלו תמורה נוספת עבור שירות דירקטוריון במהלך אותן השנים. הדירקטורים הנוכחיים יוותרו לצמיתות על כל תגמול עבור שירות דירקטוריון גם לשנה הזו. בהסכמתם להסדר, הכחישו הנתבעים כל עוול שנעשה לבעלי המניות, לרבות כל טענה כי הפרו חובה כלשהי כלפי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה