קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בהודעה מדאיגה: אתם מפסידים אלפי שקלים מבלי שידעתם

על פי הנתונים שעולים מדוח חדש שמפרסם הביטוח הלאומי. תוכנית "חיסכון לכל ילד" הביאה להפקדות במסגרתה בסכום של כ-17 מיליארד שקלים מאז השקתה ונפדו כ-600 מיליון שקלים. כאשר הורים רבים מפחדים להסתכן במסלול פיקדון עם סיכון גבוהה ששווה תשואה גדולה ובוחרים באפיקים סולידיים יותר
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
רוב ההורים חולמים שהילד שלהם יזכה לעתיד נוח ומזהיר עם ביטחון כלכלי, אבל בביטוח הלאומי מציינים כי למרות הקמפיין הפרסומי האינטנסיבי שלהם, יותר משליש מההורים בישראל כלל לא בוחרים היכן להפקיד את קופת "חיסכון לכל ילד" עבור ילדיהם, מהלך שיכול להוות הפסד של אלפי שקלים לאותו הילד בעתיד.
על פי הנתונים שעולים מדוח חדש שמפרסם הבוקר (שני) הביטוח הלאומי. תוכנית "חיסכון לכל ילד" הביאה להפקדות במסגרתה בסכום של כ-17 מיליארד שקלים מאז השקתה ונפדו כ-600 מיליון שקלים.

על פי התכנית, המדינה מפקידה בתוכנית חיסכון כ-55 שקלים בחודש לכל ילד וההורים יכולים להכפיל את הסכום דרך ניתוב כסף מקצבת הילדים. מחצית מההורים בלבד בוחרים על פי הדוח להוסיף את הסכום החודשי, אפשר להפקיד את אותה קופת חיסכון בבנק עם ריבית קבועה או משתנה או לחלופין בקופת גמל להשקעה, בסיכון נמוך, בינוני, או גבוה. ההבדל ביניהן ענק.
בהשקעה לטווח ארוך, סיכון מנייתי נחשב למסלול בעל התשואה הכי גבוהה. הסכום אמנם יכול לגדול משמעותית, אך ההימור הזה נושא בחובו סיכון, כ-80% מההורים בוחרים במסלולים ה"מתאימים" בקופות הגמל להשקעה וחמישית בלבד מההורים פותחים את תכניות החיסכון בבנקים, 

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי מסבירה כי: "הביטוח הלאומי מאמין בלב שלם שמעבר למתן קצבאות, יש לו אחריות ציבורית למוביליות חברתית וסיוע בצמצום פערים. תוכנית "חיסכון לכל ילד" היא תוכנית חשובה לטובת צמצום האי שוויון והבטחה שילדים בגיל 21 יוכלו לקבל סכום מכובד שיאפשר להם להתחיל ללמוד, לפתוח עסק ולהתחיל בנקודת פתיחה טובה יותר את חייהם הבוגרים".
עוד היא הוסיפה: "הביטוח הלאומי ממשיך כל העת לפנות אל ההורים וליידע אותם על הזכויות שלהם, גם בהקשר זה וזאת לטובת בחירת מסלול חיסכון טוב לילדים, הפקדה נוספת שיכולה לעשות שינוי מהותי ואקטיביות הורית עבור עתיד טוב יותר לילדיהם. כל הפרטים והמידע נמצא באתר של הביטוח הלאומי בצורה קלה ונגישה כדי להבטיח את מקסום הזכויות הן של ההורים והן של הילדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה