קריירה ולימודים

נזק של 4 מיליון שקל: תביעה ייצוגית נגד חברת ההשמה מנפאואר

בתביעה הייצוגית נטען כי חברת ההשמה ומשאבי האנוש, מנפאואר, הפרה באופן ממושך ובוטה את דיני העבודה, בכך שהתעלמה מהעמלות ששולמו ליועצות ההשמה בכל הנוגע לחישוב זכויותיהן הסוציאליות. לפי הערכה, נגרם לכ-150 עובדות נזק מצטבר של 4 מיליון שקל
מערכת ice |  1
עובדים (צילום shutterstock)
בית הדין האזורי לעבודה אישר תביעה ייצוגית כנגד חברת ההשמה ומשאבי האנוש – מנפאואר ישראל בע"מ. בתביעה שהוגשה על ידי אלה חגואל, שעבדה בעברה כיועצת ההשמה של מנפאואר, נטען כי החברה הפרה באופן ממושך ובוטה את דיני העבודה בכך שהתעלמה מהעמלות ששולמו ליועצות ההשמה, בכל הנוגע לחישוב זכויותיהן הסוציאליות (פנסיה פיצויי פיטורים, חופשה, וכיו"ב). 
מכיוון שחלק משמעותי משכר יועצות ההשמה התבסס על עמלות ששולמו להן נפגעו זכויותיהן הסוציאליות באופן קשה. בתובענה העריכה התובעת הייצוגית באופן שמרני כי מדובר בלפחות 150 יועצות השמה, שנגרם להן נזק מצטבר של כ- 4 מיליון שקל (בערכים נומינליים).
בית הדין נדרש לקבוע האם תשלומים אלו הן אכן עמלות כפי שטענה התובעת (ואז יש להתחשב בהן לצורך תשלום הזכויות הסוציאליות) או בונוס כפי שטענה מנפאואר ואז הם אינם חלק מהשכר הקובע.
בית הדין קיבל את טענות התובעת שיוצגה על ידי עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי וקבע שמדובר בעמלות, שכן והוכח כי תשלומים אלו שולמו בקביעות, לא הותנו בתנאי כלשהו ושולמו עבור עבודתן הרגילה של יועצות ההשמה.

עו"ד גיא סרוסי. צילום: אילן אסייג

עו"ד אהוד גרי. באדיבות המצלם
בנוסף, נקבע כי תשלומים אלו היוו חלק משמעותי משכרן: "חומר הראיות שבפנינו תומך בטענת המבקשת כי הרכיב שכונה בונוס חודשי ששולם למבקשת הוא למעשה תשלום אותי קיבלה המבקשת עבור כל פעולת השמה שביצעה ולא "בונוס" המותנה בהשגת יעדים".
מכאן הסיק ביה"ד כי היה על מנפאואר להכליל את אותן עמלות בכל הנוגע לפנסיה, לפיצויי הפיטורים, לדמי המחלה ודמי החופשה של יועצות ההשמה.
בית הדין הוסיף וקבע כי: "קיימת בשלב זה אפשרות סבירה שבתום הדיון, יקבע כי אי הכללת הרכיב שכונה "בונוס חודשי" לעניין חישוב הזכויות הנתבעות בנסיבות ענייננו מהווה התעשרות שלא כדין ושמתקיימים היסודות המגבשים את חובת ההשבה".
עו"ד אהוד גרי וגיא סרוסי שמייצגים את הקבוצה הייצוגית מסרו: "אנו מברכים על החלטת בית הדין ששיגר מסר חשוב למעסיקים, לפיו עליהם להקפיד בזכויות העובדים. יש להצר כי מנפאור חברה העוסקת בעצמה בזכויות עובדים הייתה זקוקה לתזכורת ולקריאת השכמה בעניין זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בונוס חודשי
    דניאל 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בונוס חודשי ייחשב כחלק ממשכורת וכן ייכלל בחישוב לפיצויים
    סגור