קריירה ולימודים

ברק אובמה חושף: הטיפ החשוב ביותר שלימדתי את בנותיי

"החיים זה לא עבודה", אמר אובמה לילדות שלו שמחפשות את דרכן בעולם העסקי. וגם, מה חושבים ביל גייטס ואילון מאסק על האיזון בין עבודה לחיים פרטיים?
מערכת ice |  1
ברק אובמה (צילום pixabay)
יש כאלו שחושבים ששווה להקריב את חופש, זמן עם המשפחה או שינה בשביל לקדם את הקריירה שלהם, במיוחד אם זה קריטי להעלאה או קידום. אולם, חולק על התפיסה הזו האדם שהגיע לתפקיד אולי הבכיר ביותר בעולם, נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה.
"מה שאתה רוצה בחיים זה איזון", אמר אובמה לפודקאסט "This Is Working" של LinkedIn News ביום חמישי האחרון. "צעירים [צריכים לחפש] עבודה שהם מוצאים כמעניינת, שהם יכולים להשליך את עצמם לתוכה, אבל לא [כתחליף] להיבטים האחרים של חיינו - התנדבות, משפחה, חברויות, מעורבות אזרחית - שגורמים ליצירת חיים מסודרים."
הבעיה, הוסיף אובמה, היא שהרבה אנשים רואים צבירת כסף, תארים או מעמד מקצועי, כהצלחה בחיים. "כל כך הרבה ממה שחשוב בחיים שלך לא יגיע דרך העבודה שלך", אמר.
העצה שנתן, סיפר אובמה, לשתי בנותיו שכרגע בשנות ה-20 לחייהן: אל תתנו לרעב שלכם להצלחה למנוע מכם ליהנות מהחיים. "האנשים המאושרים ביותר הם אלה שמתעדפים את חייהם האישיים בדיוק כמו את החיים המקצועיים שלהם", אמר אובמה.

הטיפ של אובמה מגיע בעקבות הצהרות מרובות לאחרונה של מיליארדרים שנגררו אחר הנטיות שלהם לעבוד, מה שאולי גרם להם להתעשר אבל פחות לנשום. בחודש שעבר, לדוגמא, מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, אמר לבוגרים באוניברסיטת צפון אריזונה שהוא הקריב יותר מדי מעצמו בזמן בניית החברה שלו - וציפה שלא בצדק שעובדיו יעשו את אותו הדבר.
"כשהייתי בגילכם, לא האמנתי בחופשות. לא האמנתי בסופי שבוע. גם לא האמנתי שהאנשים שעבדתי איתם צריכים", אמר גייטס, וציין שנדרש להפוך לאבא כדי שיבין ש"יש יותר בחיים מאשר בעבודה".
באופן דומה, מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר לדיוויד פאבר מ-CNBC בחודש שעבר שטקטיקות כמו לילות לבנים של עבודה ושינה מתחת לשולחן העבודה שלו, כדי להספיק יותר, הפחיתו בסופו של דבר את הפרודוקטיביות שלו. "ניסיתי [לישון] פחות, אבל... למרות שאני ער יותר שעות, אני עושה פחות", אמר מאסק. "ורמת הכאב ראש גרועה אם אני ישן פחות משש שעות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחד מפושעי המלחמה הגודלים ביותר מאז WW2 (ל"ת)
    B.O. Problem 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור