קריירה ולימודים

טירוף הרולאפס: משרד הבריאות מזהיר, משרד החינוך מתעלם

הטרנד הוויראלי החם של הילדים והנוער הוביל למחסור חמור בחטיף הרולאפס, המחירים זינקו במאות אחוזים, וגם בתוך בתי הספר ילדים בגילאי יסודי עוסקים במכירות פרטיות שלו. משרד הבריאות הרים את הכפפה ויצא באזהרה, במשרד החינוך עדיין לא התערבו בנושא
מערכת ice | 
רולאפס (צילום מסך טיקטוק)
על רקע החטיף שמשגע את ילדי ישראל, והמחירים המופקעים סביבו בעקבות המחסור של החטיף הויראלי, במשרד הבריאות נכנסו היום (רביעי) לפעולה ומזהירים מפני הממתיק "אז זיכרו - זה שזה מצטלם טוב, מעורר באזז ושיח ברשת - לא אומר שזה בריא לכם ולילדים שלכם", ומשרד החינוך שבתחומי בתי הספר מתנהל סחר של ילדים בחטיף - שתיקה.
נזכיר: בעקבות הרשתות החברתיות, ובעיקר הטיקטוק, החלה הסתערות ענק לעבר החטיף, שהוא לא בדיוק חטיף אלא יותר ממתק מגולגל דביק שיש בו לא מעט חומרים לא טבעיים של טעם וצבע וממלאים בו גלידה. החטיף נעלם מהר מאוד מהמדפים, והמחיריםה רקיעו גם למעל 30 שקל לחבילה שיש בה 10 רולאפס, מחיר הגבוה במאות אחוזים ממחירו המקורי. ההורים זועמים על ההוצאות המופרכות, ועל חדירת החטיף גם לתחומי בתי הספר.

ואכן, משרד הבריאות יצא באזהרה ופרסם דווקא בחשבון הטוויטר שלו את ההודעה נגד הרולאפס: "לפני שמצטרפים לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים על ממתק שעוטף גלידה, אולי כדאי שתכירו כמה מהרכיבים שהוא מכיל", כתבו במשרד הבריאות, והביאו דוגמאות כמו סוגי הסוכר בחטיף, חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים וכו' וסיימו עם אזהרה.
לעומת זאת, מה שקורה בבתי הספר הוא חמור יותר: מכירת החטיף בתוך מוסד הלימודים ועיסוק בסחר בשטחי מוסדות בתי ספר של משרד החינוך. מדובר כמובן בילדים מאוד צעירים, גם בגילאי בית ספר יסודי והתופעה מתרחבת בכמה בתי ספר ברחבי הארץ. במשרד החינוך נכון לשעה זו אין הוראה למנהלי בתי הספר כיצד להתנהל מול הבאת החטיף באופן מאסיבי לתוך בתי הספר וסחר של ילדים מאוד צעירים בו, גם בתחומי בתי הספר עצמם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה