קריירה ולימודים

היוזמה של עמותת חלאסרטן וחברות ההייטק המובילות

תוכנית 'חלאסטק', המעניקה למחלימים ומחלימות מסרטן כלים להשתלב חזרה בשוק העבודה ובעולם ההייטק, חוזרת בהשתתפות קהילת חלאסרטן ובשיתוף עם חברות הטכנולוגיה המובילות בישראל: Meta, מיקרוסופט, לייטריקס וגוגל
מערכת ice | 
עמותת חלאסרטן (צילום מיקרוסופט)
ב-16.5 תוכנית 'חלאסטק', תוכנית המעניקה למחלימים ומחלימות מסרטן כלים להשתלב חזרה בשוק העבודה ובעולם ההייטק, חוזרת בהשתתפות של קבוצות צעירים וצעירות חברים בקהילת חלאסרטן ובשיתוף עם חברות הטכנולוגיה המובילות בישראל: Meta, מיקרוסופט, לייטריקס וגוגל.

מדי יום, 10 צעירים בגילאי 18-44 בישראל מאובחנים בסרטן. לפי נתוני רשם הסרטן, בקרב קבוצת גיל זו ישנם 70% של החלמה. המחלימים חווים קשיים פיזיים ומנטליים, ובהם כאבים לזמן ממושך הנגרמים בעקבות הטיפולים האונקולוגיים, ירידה תפקודית, תשישות, תחושת אשמה וחרדה. בסקר שערכה עמותת "חלאסרטן" נמצא כי 70% מהמחלימים חווים תחושות דיכאון, דווקא בתקופה שאחרי המחלה - אז, הם זוכים לתמיכה מועטה מהסביבה ומתמודדים עם הציפייה "לחזור לעניינים".
העמותה, באמצעות 30 אלף חבריה (חולים ומחלימים), מבקשת לתת מענה לקשיים ייחודיים שחווים צעירים אשר מצאו עצמם ביום בהיר אחד מתמודדים עם מחלת הסרטן: החל מפוריות, זוגיות ומיניות, ועד לבירוקרטיה וקריירה.
עידן מגידיש, חבר קהילת חלאסרטן, מנהל המו"פ של לייטריקס בחיפה ואישתו גל אביטל, חלתה בגיל 32, שעובדת בקרן ההשקעות של מיקרוסופט התמודדו בעצמם עם הקושי הזה כאשר גל חלתה בסרטן השד. הם חברו לחלאסרטן ויחד יזמו שיתוף פעולה ייחודי עם מספר חברות טכנולוגיה מובילות בישראל, במטרה לחשוף מחלימים ומחלימות לעולם ההייטק, להעניק להם כלים דיגיטליים, להרחיב את ההבנה שלהם בעולמות התוכן והשיווק הדיגיטלי, לסגל לעצמם יכולות נטוורקינג, ולקבל כלים פרקטיים בתחום שמהווה את הקטר של המשק הישראלי. בין החברות שלקחו חלק ביוזמה: Meta, מיקרוסופט, לייטריקס וגוגל. בתוכנית זו, הראשונה מסוגה בישראל, השתתפו קבוצת צעירים וצעירות שהחלימו מסרטן. במסגרתה, התקיימו 5 מפגשים שבהם נחשפו המשתתפים לתכנים אשר יסייעו להם במציאת עבודה בתחום ההייטק.
המפגש הראשון התקיים במשרדי חברת Meta בישראל ובו מומחי החברה סיפקו סקירה על עולם השיווק הדיגיטלי והמהפכה הטכנולוגית שמאפיינת את העשורים האחרונים. לאחר מכן קיבלו המשתתפים כלים ליצירת תוכן דיגיטלי ודרכים לעשות לו מוניטיזציה במשרדים של היוניקורן הירושלמי לייטריקס. את המפגש השלישי אירחה חברת גוגל שהעבירה סדנא שעסקה בשיווק ובקידום על גבי הפלטפורמות שלה. בהמשך הגיעו המשתתפים לקמפוס של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, שם קיבלו כלים יעילים לשימוש מיטבי בפלטפורמת לינקדאין, כלים והבנה של עולם הסושיאל וקיימו מפגש שאלות ותשובות. בסיכום המפגשים מנהלות משאבי אנוש של החברות נתנו למשתתפים דגשים כיצד ליישם את כל התוכן שלמדו וכיצד למנף אותו למציאת עבודה בשוק ההייטק הישראלי.
עידן מגידיש, GM בלייטריקס ומנהל המו"פ בחיפה שיזם את הפרויקט: "שמחנו לקחת חלק במיזם חשוב שמסייע לאנשים שזקוקים לעזרה הזו כל כך. בתור יזם התוכנית, שמחתי שיש בית חם כמו לייטריקס שמאמץ יזמות כזאת. לייטריקס היא חברה מובילה בתחום פיתוח הכלים ליצירת, עריכת, עיבוד ומוניטיזציה של תוכן דיגיטלי והתרגשנו לשתף את הידע שלנו עם משתתפי הסדנא. המחזור הראשון והמוצלח הסתיים ואנחנו כבר עומלים על פתיחת מחזור נוסף בחודש מאי. זו זכות עבורנו לחבור לחלאסרטן ולחברות המובילות בהייטק הישראלי על מנת להנגיש את היכולות שלנו לאוכלוסייה זו".
שירה סגל קופרמן מייסדת שותפה ומנכ"לית עמותת חלאסרטן: "רבים מהצעירים שמחלימים  מסרטן מבינים שעליהם  לצאת לדרך חדשה ולעשות שינוי גם בקריירה אך הרבה מתקשים למצוא את הכוח להתחיל מחדש ולהשתלב חזרה במעגל החיים.. הפלטפורמה שהצלחנו לפתח כאן ביחד עם השותפים שלנו היא הזדמנות שהוגדרה כמועילה על ידי המחלימים עצמם. זו התגייסות מרגשת של 2 הצדדים שמחזקת את הסיכוי לחזור להשתלב ולהתמודד בשוק העבודה".
עדי רוטשילד, מנהלת הסורסינג בקבוצת הגיוס של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח (Sourcing Manager Israel): "זו זכות גדולה עבורנו לקחת חלק במיזם החשוב של חלאסרטן, ולסייע למחלימים מסרטן להשתלב בהייטק באמצעות הקניית כלים ומיומנויות שיסייעו להם להשתלב בתעשייה. מיקרוסופט משקיעה משאבים רבים ופועלת לשילוב אוכלוסיות מגוונות בתעשייה. זו הייתה שליחות עבורנו לקחת חלק בקורס הזה ולהעביר למשתתפים את הידע שצברנו במטרה להחזיר אותם לשוק העבודה במהרה".  
נעמה להב, סמנכ"לית תפעול בMeta ישראל: "לפני 9 שנים כשהוקם המשרד של Meta בישראל היה לנו ברור שאנחנו חייבים לקחת חלק במשימה של שילוב  אוכלוסיות הנמצאות כיום בתת- ייצוג בהייטק בישראל. את העשיה הזאת הכנסנו תחת פרוייקט JOIN, שהפך להיות אחת המשימות הכי משמעותיות שלנו בישראל, מתוך הבנה שכדי לשמור על תעשיית ההייטק כמנוע של הכלכלה הישראלית, היא חייבת להיות תעשיה הרבה יותר מגוונת, וכזאת שמייצגת אוכלוסיות ממגוון רקעים ודעות. השנה שיתפנו פעולה עם ״חלאסטק״, כדי לעזור לצעירים שהחלימו ממחלת הסרטן לבנות את דרכם בחזרה לשוק העבודה, תוך שהם נחשפים לעולם ההייטק ולאקוסיסטם המקומי, וצוברים כלים ומיומנויות קריטיים שיסייעו להם לבנות קריירות משמעותיות״.
עינת נמש, דירקטורית בגוגל: "חלאסרטן היא תכנית שמטרתה לסייע למחלימים מסרטן, בדגש על מחלימים צעירים, להשתלב בחזרה בשוק העבודה תוך מתן סיוע בהשלמת ידע והכשרה שהמחלימים פספסו בזמן ההתמודדות עם המחלה. אנחנו שמחים להשתתף בתכנית כל כך חשובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה