קריירה ולימודים

מעל 80,000 דולר בשנה: שכר הלימוד בארה"ב שובר שיאים

עם זאת, במרבית המוסדות הבכירים לפחות 50% מהסטודנטים מקבלים סיוע פיננסי
מערכת ice |  1
הרווארד (צילום ויקיפדיה)
שכר הלימדו בארה"ב לא מפסיק לעלות, כאשר שכר הלימוד הממוצע באוניברסיטאות המשתייכות לליגת הקיסוס (Ivy League) לשנה האקדמית הבאה כבר מתקרב ל-90 אלף דולר, כך דיווח בלומברג. על פי הבדיקה של העיתון, העלות המלאה של לימודים באוניברסיטאות הפרטיות הבכירות עומדת על יותר מ-320 אלף דולר עבור 4 שנות לימודים, כ-80 אלף דולר בשנה. 
במוסדות כמו אוניברסיטת בראון העלות הכוללת בין השאר שכר לימוד, מעונות ואוכל, עומדת על קרוב ל-85 אלף דולר, הרבה מעבר מההכנסה הממוצעת של משקי הבית בארה"ב.
עלות שכר הלימוד והמעונות באוניברסיטת ייל עמדו על 50 אלף דולר ב-2011, כעבור 4 שנים ב-2015 עמדו על 60 אלף דולר, ב-2019 טיפסו ל-70 אלף דולר ואילו בשנה האקדמית האחרונה עמדו על מעל 80 אלף דולר. גם אוניברסיטת פנסילבניה, דרמות' קולג' ואוניברסיטת קולומביה עקפו את רף ה-80 אלף דולר ב-2022.
לדבריה של בת' אקרס, כלכלנית המתמקדת בתחום ההשכלה הגבוהה, שכר הלימוד עלה בקצב מהיר כל כך, שהצעת הערך (value proposition) של מוסדות ההשכלה הגבוהה מתחילה להתעמעם. "בשלב מסויים החישוב הזה מפסיק לעבוד", הסבירה אקרס המשמשת כחוקרת בכירה במכון היזמות האמריקאי. "הגענו לנקודה שהתארים האלה כבר לא שווים את זה".
עם זאת, במרבית המוסדות הבכירים לפחות 50% מהסטודנטים מקבלים סיוע פיננסי. לדבריו של הכלכלן פיליפ לווין ממכללת וולסלי, פירוש הדבר כי עבור סטודנטים שההכנסה הממוצעת של משק הבית שלהם מתחת ל-125 אלף דולר, העלות ללמוד באוניסרסיטה יוקרתית דווקא ירדה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חקי חיון , לא שווה אף שמונה מאות דולרים. (ל"ת)
    חקי חיון 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור