קריירה ולימודים

בנק לאומי חתם על הסכם שכר: עובדי הבינלאומי ישודרגו?

בעקבות הסכם ישן, חלק מתנאי ההעסקה של חלק מעובדי הבנק הבינלאומי, פקידים ומנהלים כאחד, צמודים לתנאים שמקבלים עובדי בנק לאומי. לאחר ההסכם הקיבוצי החדש, בבינלאומי נערכים להשלכות כספיות בשדרוגי השכר בעקבות החלטת הנהלת לאומי
מערכת ice | 
חנן פרידמן סמדר ברבר (צילום אורן דאי יחצ)
בנק לאומי הודיע אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש מול ועד העובדים עם הישגים לא מבוטלים לשני הצדדים: מצד אחד הבנק יוכל להעסיק עובדים תחת ההסכם הקיבוצי מבלי לתת להם קביעות ובמקביל נקבע סוף סוף מנגנון תשלום בונוסים שיהיה תלוי רווחי הבנק. תשלום הבונוסים יהיה מדורג כך שהעובדים יוכלו לקבל את מלוא הבונוס אם התשואה על הונו העצמי של הבנק תגיע ל-17%.
ההסכם הקיבוצי החדש יחול כבר השנה ועד שנת 2026 ושני הצדדים הציגו הצלחה במו"מ שנמשך תקופה ארוכה. מנכ"ל הבנק חנן פרידמן שהיה בעבר תחת מתקפה חריפה של העובדים אמר כי הוא רואה בהסכם "מוצלח", והוסיף: "עמלנו רבות כדי גם לאפשר לנו לדאוג בצורה מיטבית לעתידם של עובדינו - במגוון היבטים, וגם לאפשר לבנק גמישות ניהולית מירבית במטרה לאפשר את המשך הצמיחה של הבנק". גם ראשי ועד העובדים רון לוי ורועי קנת מסרו כי "הסכם העבודה החדש מחזק את העבודה המאורגנת והוא בשורה של ממש לעובדי לאומי".

איך זה קשור לבנק הבינלאומי ולעובדים שלו? בבנק החמישי בגודלו קיימים הסכמים קיבוציים הקובעים הצמדה של תנאי העסקה מסויימים של פקידים ומנהלים להסכמים שנחתמים בין הנהלת בנק לאומי לבין ארגון עובדי בנק לאומי. מדובר בהסכם ישן שמסדיר את תנאיהם של כמה מעובדי הבנק הבינלאומי, בעיקר הוותיקים שבהם, עם הצמדה לתנאי בנק לאומי.
לאור העובדה שתנאי ההסכם הקיבוצי החדש של בנק לאומי טרם פורסמו, לבנק הבינלאומי אין עדיין את מלוא התנאים הרלוונטיים כדי לבחון את ההשלכות של ההסכמים הקיבוציים בבנק הבינלאומי. בדיווח של הבנק הוסיפו: "לא ניתן בשלב זה לאמוד את היקף ההשפעה על התוצאות הכספיות של הבנק הבינלאומי ועל רכיבי מאזן אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה