קריירה ולימודים

כך תתמודדו עם אנשים "קשים" במקום העבודה שלכם

מוצאים את עצמכם מתווכחים או מנסים להתרחק מקולגות בעבודה? זו לא גזירת גורל. מומחה ליחסי עבודה קורא לאמץ גישה סקרנית יותר לסביבה וליצור "קונפליקטים בריאים"
מערכת ice | 
עבודה במשרד (צילום unsplash)
כל מי שעובד כחלק ממשרד או מצוות של אנשים יודע, אי אפשר להסכים עם כל הקולגות על הכל, ואפילו לא על הרוב. לא משנה כמה תנסו. מסתם עמיתים לעבודה ועד בוסים, כנראה שיש כמה אנשים בסביבת העבודה שלכם שתחשיבו כ"קשים".
למען האמת, יש סיכוי שגם אנחנו "האדם הקשה" לפחות בעיניו של אדם אחד אחר, אומר מארק לסר, מורה זן, מומחי ליחסי עובדה ומאמן מנהלים בחברות כמו גוגל ופייסבוק, ל-cnbc. "הבחנה חשובה ומהותית שיש לעשות היא בין 'אנשים קשים' לבין התנהגויות או פעולות שאנו מתקשים בהם", כתב לסר. אם אתה רואה סיטואציות כקשות, במקום לתייג את האנשים שאתה בקונפליקט איתם ככאלה, אתה יכול לגשת לבעיות אחרת ולהמציא פתרונות, הוא מוסיף.
לדבריו, הנה הדרך הטובה ביותר לנווט בשיחות לא נוחות בעבודה עם אנשים "קשים": היו סקרנים.
"כשאנחנו חווים מישהו אחר כקשה", אומר לסר, "יש נטייה אנושית חזקה לחשוב מיד שאנחנו יודעים גם מהן הכוונות שלו", אומר לסר. "במקום להגיב בעוצמה או להאשים את האדם ברגשות שאתה חווה, תהיה סקרן, לא כועס", הוא מציע.

לסר ממליץ לחפור בזה עם עצמכם ולשאול מדוע אתם חשים רגשות כמו כעס, תסכול או עצב. לשאול את האדם האחר מה היו כוונותיו ומניעיו. אם נוח לכם, הביעו את מה שאתם מרגישים כך שהם יהיו מודעים.
תארו לעצמכם שאחד מאלו שעובדים אתכם או תחתיכם הוא מאחר כרוני או לא מגיב לאימיילים שלכם בזמן. אפשרות ראשונה היא להצהיר בפניו "שמתי לב שאתה מאחר". תיאור זה מגיע מהתחושה שלכם שהוא לא מכבד אתכם. 
במקום, אפשר להגיד לו: "אודה מאוד אם תוכל להגיע בזמן." באמצעות זה, אתם עשויים לקבל את התגובה שאתה מקווים לה, או למעשה ללמוד משהו על מצבו של אותה קולגה, אומר לסר. אולי הם מתקשים עם הטיפול בילדים או מתקשים להתרכז מחוץ לעבודה.
לסר אומר: אל תימנעו מקונפליקט בעבודה, נרמלו שיחות קשות. עד כמה שהקונפליקט עשוי להיות לא נוח, הפתרון להתמודדות עם מצבים קשים בעבודה הוא לא פשוט להתעלם מהם, אומר לסר. "זה לא דבר טוב לתת לפערים הקטנים האלה להיבנות."
גישה שונה לחילוקי דעות עם עמיתים לעבודה יכולה לבנות אמון בין הקולגות או בינם לבין הבוסים, ולקיים עימותים בריאים. "זה לא אומר להיות פסיבי כי לפעמים זה יכול להיות מתאים לא להסכים ולהיכנס לקונפליקט", אומר לסר, "אבל אתה רוצה להיות יותר קשוב ומתחשב לגבי זה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה