קריירה ולימודים

קצבאות הזקנה לא עולות, והגמלאים מוחים: "יריקה בפרצוף"

רק לאחרונה הודיע הביטוח הלאומי שלאור העלייה בשכר הממוצע במשק בישראל, יעלו גם קצבאות הנכים בשיעור של כ-15%. אלא, שקצבאות הזקנה, שצמודות למדד, יעלו בחמישה אחוזים בסך הכל. "הקצבה כיום לא הגונה", הגיבו בהסתדרות הגימלאים
מערכת ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock)
הסתדרות הגמלאים ערכה הבוקר (שלישי) שורה של הפגנות מחאה בכ-15 גשרים וצמתים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, זאת בדרישה לקצבת זקנה הוגנת ולא לעצור בעלייה של 5% כפי שהמצב כרגע.
רק לאחרונה הודיע הביטוח הלאומי שלאור העליית בשכר הממוצע במשק בישראל, יעלו גם קצבאות הנכים בשיעור של כ-15%. אלא, שקצבאות הזקנה, שצמודות למדד, יעלו בחמישה אחוזים בסך הכל. "הקצבה כיום לא הגונה", הגיבו בהסתדרות הגימלאים.

עוד המשיכו: "בעלייה הקרובה היא תעלה בממוצע ב-80 שקל לאדם, זה שתיים וחצי מנות פלאפל. זו יריקה בפרצופם של הגמלאים, הם שכחו את דור בוני המדינה. אם לא מעלים לגמלאים, אז שהשרים יסתפקו בעלייה של חמישה אחוזים, כמונו".
עוד הוסיפו: "זה לעג לרש. ל-52 אחוזים מהגמלאים אין פנסיה. ערב הבחירות שיגרנו מכתבים לכל המפלגות, חלק גדול מהן נתנו לנו הבטחה שיעלו את הקצבאות. נמאס לנו מהבטחות, אנחנו דורשים המחאות. אנחנו מקבלים פניות של גמלאים כל יום, רבים כותבים לנו, 'מה יהיה בחורף?'. חוששים שלא יעמדו בחשבון החשמל עם החימום בבתים. מה עם מוסר? מה עם הוגנות? אנחנו מצפים שלא יפקירו את סבא וסבתא".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיף למות להגיע עם המצרכים לקופאית ובסוף ואין כסף
    אזרח 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה עכשו הממשלה שלי שאני בחרתי בה איפה ביבי עכשו ? שיעזור לקשישים לא הבנתי העיקר הבטחות לפני הבחירות אני רוצה תוספת ואל תעשו לנו טובה זה מכספי הציבור ששילמנו כל החיים אחרת אנחנו נצא להפגנות המוניות ביבי הבטיח ביבי צריך לקיים הבטן של השבע לא רואה את הבטן הכואבת של הרעב זו הממשלה שאני חלמתי נלחמתי בשבילה שתדאג לי ולא העיקר לכיס של השרים בממשלה ביבי אל תבגוד בנו בבקשה לקבל תוספת 80 שקל זה לעשות צחוק אנשים בלי פנסיה תקציבית עייפים לא יכולים לעבוד האישה לוקחת על עצמה לצאת בכדי להתפרנס בשארית כוחותיה זה לא עצוב? במקום לעסוק בתחבבים היא הולכת לעבוד לפרנסה ושיהיה לה לקניות בסופר קצת לתת לנכדים בימיי הולדת חתונה אני מקווה שהממשלה שאני בחרתי ממשלת ימין שלי על מלא שאני האמנתי בה כל חיי שהיא ורק היא תעשה את הכל בשבילנו בזמן הקרוב?? כל מי שאיתי יעשה לייק ואנחנו נפעל תחזירו לנו את הכבוד שמגיע לנו בבקשה .
    סגור
  • נשיקה
    משה 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תנשקי לביבי את התחת זה מה מגיע לך.מטורללת על מלא
    סגור