קריירה ולימודים

ההתפרקות של אמזון תמשיך גם ב-2023?

קיצוצם של 10,000 משרות, או 3% מכוח העבודה של אמזון, החלו השבוע והם ימשיכו גם עם תחילת השנה הבאה, על פי מנכ"ל החברה
מערכת ice |  3
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
עובדי אמזון יכולים לצפות שסבב ​​הפיטורים הנוכחי יימשך לתוך 2023, אמר המנכ"ל אנדרו ג'סי במזכר לעובדים. קיצוצם של 10,000 משרות, או 3% מכוח העבודה של אמזון, החלו השבוע והם ימשיכו גם עם תחילת השנה הבאה, אמר ג'סי. הוא תיאר את הקיצוצים כ"החלטה הקשה ביותר" שקיבל במהלך 18 החודשים שלו כמנכ"ל אמזון החדש.
"זה ברור לי ולכל הבכירים שמקבלים את ההחלטות האלה, שמאחורי המשרות שאנחנו מקצצים, עומדים אנשים עם רגשות, שאיפות ואחריות, שחייהם יושפעו", אמר ג'סי במזכר של יום חמישי. לאחר מסע גיוס עובדים במהלך הקורונה, כאשר אמזון חילקה בונוסים נדיבים, העלתה את השכר לעובדים לפי שעה ולעובדים ארגוניים כאחד, היא מוצאת את עצמה לפתע עם עודף כוח אדם המתבטא ביותר מ-1.3 מיליון עובדים ברחבי העולם.
"הכלכלה נותרה במקום מאתגר וגייסנו עובדים במהירות בשנים האחרונות", אמר ג'סי. אמזון כיוונה בתחילה את הקיצוצים בשירות המשחקים בענן לונה של החברה, חטיבות Alexa  - הכוללות מכשירים וזרוע Lab126 שלה.. עובדים ביחידות המכשירים והספרים של אמזון החלו לקבל הודעות פיטורים ביום שלישי, לדברי ראש הקבוצה, דייב לימפ, ששלח הודעה לעובדים ביום רביעי.
הפיטורים ההמוניים באים בעקבות תוצאות פיננסיות גרועות של אמזון וענקיות ביג טק אחרות. הרווח הנקי של אמזון ירד ל-2.9 מיליארד דולר, לעומת 3.2 מיליארד דולר בשנה הקודמת. המכירות של החברה הסתכמו בכמעט חצי מיליארד דולר פחות, ביחס לתחזיות של וולסטריט. החברה גם הזהירה כי היא צופה לעונת כריסמס חלשה יותר, מכיוון שהאינפלציה והמיתון הממשמש ובא מכבידים על הקונים. מייסד אמזון והמנכ"ל לשעבר, ג'ף בזוס, אמר השבוע ל-CNN שצרכנים צריכים לדחות רכישות גדולות כמו מכוניות חדשות, טלוויזיות ומכשירי חשמל .
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כותב פח
    אופיר 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה ה3%?? עם 10k זה 3 אחוז, אז זה אומר שלאמזון יש קצת יותר מ333 אלף עובדים. לאמזון יש בערך מיליון וחצי עובדים! וככה יוצא ש10 אלף זה פחות מאחוז! פיטורים מינוריים ביחס לתקופה.
    סגור
  • 2.
    חברה שמפטרת עובדים במסה כזאת זאת חברה בריאה שצריכה
    גולדי דודי 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעשות שינויים והיערכות מחדש וזהו טרנד עולמי שכללללל החברות עושות כרגע בהתאם למצב השוק, לא יעשו זאת לא ישרדו.
    סגור
  • 1.
    אני
    עיתון פח 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאמזון יש 1.5 מליון עובדים. פיטורים של 10,000 זה 0.6 אחוז... לימודי ליבה זה חשוב
    סגור