קריירה ולימודים

המשבר בהייטק נמשך: חברת היוניקורן הישראלית מפטרת רבע מעובדיה

שמונה חודשים בלבד אחרי שהיונקורן הישראלי קפיטוליס גייס סכום עתק של 110 מיליון דולר, הוא מצמצם את כוח האדם ברבע
מערכת ice |  2
גיל מנדלזיס (צילום אייל טואג)
מרץ 2022 - חברת הפינטק הישראלית קפיטוליס (Capitolis Inc) הייתה על גג העולם, לאחר שגייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר והפכה ליוניקורן.
נובמבר 2022 – 37 עובדים, 14 מתוכם מישראל, מקבלים הודעת פיטורים ומסיימים את עבודתם בחברה. מדובר על פיטורים של כמעט רבע מכלל כוח האדם בחברה המונה, לאחר גל הפיטורים, 124 עובדים.
"החברה קיבלה בימים האחרונים החלטה לא קלה לצמצם את היקף כוח האדם", נמסר לכלכליסט מקפיטוליס. "מהלך הצמצום מתמקד בתפקידים שאוישו תחת הצפי לגידול, שהפך ללא ריאלי בתנאי השוק הנוכחיים. העובדים מהם נאלצנו להיפרד הם עובדים מוערכים ששירתו את החברה על הצד הטוב ביותר".
בחברה מבטיחים כי "ההחלטה אינה משפיעה על יכולותיה של קפיטוליס להמשיך לתת שירות מצוין למוסדות הפיננסיים המובילים בעולם. הכנסות החברה ממשיכות לעמוד על פי 10 ממה שהיו רק לפני שלוש שנים ולפנינו אופק צמיחה חזק, במסגרתו אנו מצפים להמשיך לקדם את היציבות והבטיחות של המערכת הפיננסית הגלובלית".
קפיטוליס הוקמה בשנת 2017 על ידי גיל מנדלזיס, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. החברה עד כה גייסה 280 מיליון דולר מגופים מובילים כמו בנק ג'יי פי מורגן וסיליקון ואלי בנק. החברה פיתחה פלטפורמה שיתופית, מפוקחת, בין הבנקים, המסייעת להם לעמוד בדרישות הרגולציה המחמירה שהוחלה עליהם במשבר של 2008.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היי טק
    אריק 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מצב שבתור אברכים לפחות תהיה להם הכנסה קבועה לכל החיים
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי
    אמת 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זאת אומרת משתפים מידע דרך אפליקציה? זאת פגיעה חמורה בתחרות בין הבנקים
    סגור