קריירה ולימודים

צריכים הכנסה נוספת? זו המשכורת שתקבלו בתור שליחי וולט

בדיקה מקיפה חדשה חושפת מה היקף השכר של שליח וולט ממוצע, לאחר כלל ההוצאות החודשיות שלו. האם ההכנסה הסופית שווה את הסכנות שבעבודה?
מערכת ice | 
וולט (צילום מתוך אתר וולט, פלאש 90)
למרות שישנם רבים שלא בדיוק מחבבים את שליחי וולט למיניהם, דוגמת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אבל אין ספק כי מדובר במקצוע שעשוי להכניס לשליח לא מעט כסף במיוחד בתקופה בה יוקר המחייה נוסק לשחקים. אבל, היקף השכר מדויק רק הוערך על ידנו עד כה וכעת אתר וואלה בדק ומצא בדיוק כמה שליח ממוצע מקבל - נטו.
בעזרת רואה החשבון דודי אמסלם (לא חבר הכנסת), אשר בחברתו מטופלים שליחי וולט רבים, התברר בדיוק כמה מקבל שליח במחזור מכירות חודשי. ראשית, נזכור כי שליחי וולט מוגדרים בתור עובדים עצמאיים שיכולים להוציא עוסק פטור ומורשה ועל כן עליהם לדווח ולהגיש דוחות למס הכנסה. על פי נתונים אלו השוו 250 שליחים בתקוה של ינואר-יולי 2022 ביחס לתקופה הזהה בשנת 2021.
על פי הנתונים התברר כי המשכורת החודשית (ברוטו) של שליח עומדת על 12.5 אלף שקל (עלייה של 11% ביחס לשנה שעברה). לאחר קיזוזים של ביטוח, טסט, דלק, אחזקה שוטפת, תשלום בגין הנהלת חשבונות ומס ביטוח לאומי, נמצא כי שליח ממוצע מוציא כ-1,750 שקל בחודש, מה שמותיר את משכורתו לאחר הורדות בהיקף של מעל ל-8.5 אלף שקל בחודש. יחד עם זאת יש לזכור כי שליח יכול לבחור לעבוד יותר ובהתאם להרוויח יותר.
כמו כן, לצד הסכום המתועד, רואה החשבון אמסלם מזכיר כי ישנן הכנסות שהשליחים לא תמיד מדווחים עליהן, דוגמת הטיפים. לצד זאת, נזכור שישנם שליחים שאינם רוכבים על כלי רכב המונעים בדלק, אלא בוחרים בקורקינט או אופניים ועל היקף ההוצאות שלהם קטן ושכר הנטו שלהם גדל בכאלף שקל. 
לבסוף, מציין אמסלם כי ישנם שליחים רבים שמנסים לצמצם הוצאות ולהגדיל רווחים, מה שמביא אותם להחלטה לא לרכוש פוליסת חובה לכלי הרכב ולא להכריז על מטרות השימוש לכלי התחבורה שלהם ולכן אם הם חלילה יפגעו בתאונת דרכים, עלולה להיווצר בעיה רצינית מול חברת הביטוח שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה