קריירה ולימודים

קיזוז בשכר המורים: הסתדרות המורים סידרה רק את עצמה?

המורים שבתו בעקבות ההסתדרות וגילו כי ימי השביתה קוזזו להם מהמשכורת בעל כורחם. למי בדיוק דואגת הסתדרות המורים?
מערכת ice | 
יפעת שאשא ביטון, יפה בן דוד ואביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אורי לנץ, יונתן זינדל)
יום בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים האחרונה, הסתדרות המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך הגיעו להסכם ושנת הלימודים נפתחה כסדרה. אלא, שלפתע מגלים המורים כי לא הושג עבורם כלום, ואפילו להפך.
כאשר פתחו את תלוש השכר הראשון שלהם אחרי "הסכם השכר" המחודש, נדהמו המורים לגלות כי שום תוספת לא נוספה להם, ומה שהם קיבלו הוא קיזוז על ימי השביתה. כך פרסמה היום תמר טרבלסי חדד באתר ynet.
ימי השביתה כמובן נכפו עליהם בידי הסתדרות המורים הכוחנית, ולא היתה להם שום אפשרות להתנגד. הם קיוו שהאיום על מערכת החינוך ישיג להם תוספת, אך 4.5 מיליארד השקלים ששר האוצר ליברמן חתם עם יפה בן דויד, לא חילחלו עד אליהם.
מספר מורים מבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים העידו כי הם היו בהלם מוחלט מהתלוש שהגיע אליהם. חלק מהם דיווחו כי גם את היום החופשי שלהם קיזזו, ואף נרשם להם קיזוז כפול על אותו יום.
נזכיר כי כשנחתם ההסכם בין משרד האוצר להסתדרות המורים, הוא עשה רושם של רוח חדשה. הבשורה הראשית שם היתה השדרוג בשכר המורים המתחילים. שכר העובדים חייב להיגזר כמעט רק מהוותק שצברו במשרתם, כך שבעשור הראשון של הקריירה הם נידונו להרוויח סכומים מגוחכים – ולא משנה עד כמה יגלו חריצות, התמדה או הצטיינות. קביעת התגמול ההתחלתי ל-9,000 ש"ח בחודש, לפני תוספות על חינוך כיתה וביצוע מטלות נוספות בביה"ס, מבטיחה שהמורים יקבלו כבר מהיום הראשון שכר דומה לממוצע במשק כולו.
בכל מקרה, עם הדיווח הבוקר נראה כי הדאגה הראשית של ההסתדרות היתה למורים הוותיקים ויותר מכל – למוסד ההסתדרות.
הסתדרות המורים מסרה בתגובה: "בעקבות לחץ שהפעילה שרת החינוך, קוזזו רק 10% מימי השביתה ולא 100% כפי שנדרש בחוק. מיד לאחר החתימה על הסכם השכר, הסתדרות המורים סיכמה עם הממונה על השכר באוצר כי יגבשו הסדר להחזרת כספי הקיזוז וימי השביתה. מדובר במאות בודדות של שקלים לכל עובד הוראה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה