קריירה ולימודים

יוסי אבו חוגג: דירקטוריון ניו-מד אישר את תגמול המיליונים

מנכ"ל ניו-מד אנרגי, ד"ר יוסי אבו, זכה לשדרוג משמעותי במשכורת על פי המדיניות המעודכנת שקבע הדירקטוריון. מעכשיו שכרו השנתי יעלה על 3 מיליון שקל - ויש גם כמה מענקים
מערכת ice |  1
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים)

ניו-מד אנרג'י, לשעבר קבוצת דלק בשליטת יצחק תשובה, חתמה על עסקת מיזוג עם קפריקורן הבריטית. בנוסף, החברה גם אישרה את מדיניות התגמול ואת תנאי התגמול של המנכ"ל יוסי אבו, למרות ההתנגדות של אסיפת בעלי המניות, שעשויים לעלות על 11 מיליון שקל ברוטו. דירקטוריון החברה אישר את עליית השכר החודשי של המנכ"ל מ-175 אלף שקל ברוטו ל-200 אלף שקל, המסתכם בכ-3 מיליון שקל לשנה, והוא גם יהיה זה שיעדכן את שכרו ב-5% מדי שנה. 

לפי פרסום אתר דה מרקר, מלבד המשכורת הגבוהה, אבו יקבל מענק שנתי של 3.2 מיליון שקל, עלייה של מיליון שקל לעומת השנה שעברה. באסיפה שבה הוחלט על נקיטת צעדים אלו הצביעו רק 73% מבעלי המניות, בעוד שלאישורה נדרש רוב בקרב בעלי המניות שאינם בעלי השליטה בחברה ש-92% מהם הצביעו נגד. 
 


בנוסף, אבו עשוי להיות זכאי למענק מיוחד שתקרתו מגיעה ל-1.2 מיליון שקל בהתאם למדיניות החדשה. לצד התחלת פעילות במדינה חדשה, כניסה לתחום האנרגיות המתחדשות ואישור פרויקט לייצוא גז טבעי, אבו עשוי להיות זכאי גם למענק שימור בסכום של 3 משכורות חודשיות ברוטו, כ-600 אלף שקל. 

וזה לא הסוף - אבו זכאי גם לתגמול הוני עם תקרה שנתית שתעמוד על 3.3 מיליון שקל, כולל אופציות בשלוש מנות שנתיות שוות. אם תסתיים תעסוקתו, אבו יהיה זכאי למענק פרישה והסתגלות בתקרה של 1.2 מיליון שקל והודעה מוקדמת של חצי שנה. 


בשנה החולפת, עלות התגמולים שקיבל אבו הגיעה ל-8.7 מיליון שקל במונחים של השער הנוכחי. כ-3 מיליון בשכר שנתי, יותר מ-4 מיליון כמענק ועוד 250 אלף דולר כבונוס מיוחד שקיבל על מכירת אחזקות החברה במאגר תמר. 
 

גם תקרת השכר של גבי לסט, יו"ר חברת ניו מד, עלתה ל-120 שקל ברוטו בחודש לעומת 85 אלף שקל שהרוויח עד כה. ההחלטה של הדירקטוריון שלא לכנס את בעלי המניות בעניינו של אבו ותרומתו לחברה נובעת מכך ששכרו לא עודכן מאז 2019 למרות שעל פי המדיניות הוא היה זכאי לקידום. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גזל כספי ציבור המשקיעים
    דוד 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי יחידות ההשתתפות היו נגד בהצבעה למרות זה עקפו אותם וכן נתנו זה יגיע מתי שהוא לבית המשפט והוא יצטרך להחזיר
    סגור