קריירה ולימודים

סכסוך עבודה ביפאורה תבורי: עובדי חברת המשקאות בדרך לשביתה

ההסתדרות הלאומית הכריזה על סכסוך עבודה בחברת יפאורה תבורי בע"מ. לדברי הוועד, ההנהלה מתנהלת בחוסר תום לב ובחד צדדיות. מההסתדרות הלאומית נמסר: "צר לנו שהנהלת החברה הובילה את המו"מ למבוי סתום, תוך מתן הצעות מבזות לעובדים". כ-700 עובדים צפויים לשבות, לטענתם בשל "חוסר תום לב קיצוני מצד ההנהלה", "הכשלת נציגות העובדים והסתרת מידע על ההסכם הקיבוצי", ועוד

מערכת ice |  1
מכה ליפאורה תבורי (צילום freepik)
סכסוך עבודה בחברת המשקאות יפאורה תבורי, העובדים צפויים לשבות בימים הקרובים: לדברי נציגות העובדים, יפאורה תבורי מנצלת את המשא ומתן בכדי לפגוע בתנאים קיימים שעד כה ניתנו לעובדי החברה, הפחתת זכויות לעובדי החברה ופגעה בתנאי שכר רווחה של עובדים, איפה ואיפה במתן תוספות שכר לעובדים, ההנהלה מסרבת להתחייב על השבת התנאים בעיקר תנאי הרווחה אשר היו לעובדים עד זה לא מכבר. מתוך כ-800 עובדי המפעל, הסכסוך נוגע לכ-700 עובדים והם אלה שעתידים לשבות.
לטענת ועד העובדים וההסתדרות הלאומית, במהלך המשא ומתן, ביום חמישי האחרון (29.9), הציגה הנהלת החברה את עמדתה הכלכלית ללא כל רצון לשמוע את נציגות העובדים וללא כל התייחסות לדרישותיה הכלכליות. 
לדברי הוועד, בכך ממשיכה הנהלת החברה להתנהל בחוסר תום לב ובחד צדדיות, תוך ניסיון להחליש את נציגות העובדים וללא מתן כל מענה לדרישות נציגות העובדים; בכל הנוגע לדרישות נציגות העובדים הנוגעות לענייני רווחה השיבה הנהלת החברה בסירוב גורף וחד משמעי; ההצעה הכלכלית של ההנהלה היא הצעה מבזה, שבמהותה משמרת תנאים קיימים ומעניקה תוספות שכר זעומות לאורך שנות ההסכם.
דברים אלה ועוד, לטענת העובדים, מעידים על חוסר תום ליבה הקיצוני של הנהלת החברה, על התנהלותה המבזה כלפי התארגנות העובדים ונציגי העובדים ורצונה לפגוע בבקשתם הלגיטימית של עובדי החברה לשפר את זכויותיהם.
לפי מסמך הודעת סכסוך העבודה מטעם ההסתדרות הלאומית, העילות לסכסוך מגולמות בסעיפים הבאים: חוסר תום לב קיצוני מצד הנהלת החברה בניהול מו"מ (חוסר רצון לנהל משא ומן כן ואמיתי בנוגע לזכויות הכלכליות של העובדים), פגיעה בתנאים קיימים, הכשלת נציגות העובדים והסתרת מידע ונתונים מהותיים הנוגעים לרכיבי שכר שונים בהסכם הקיבוצי, מחלוקת בנוגע לתחילת ההסכם הקיבוצי, החלשת מעמד נציגות העובדים, פגיעה בתנאי שכר ורווחה של העובדים ויצירת דה-לגיטימציה להתארגנות העובדים. 
לפי המסמך, בחודש פברואר 2022 החלו הדיונים בין ההנהלה לבין נציגי העובדים בליווי ההסתדרות הלאומית, בדבר ההסדרים הכלכליים עם עובדי החברה. בין הצדדים התגלעו חילוקי דעות, כשלפי המסמך המשא ומתן כלל "שיח משפיל של מנכ"ל החברה מר רוני גת כלפי נציגות העובדים, והתנהלות קשוחה ובלתי גמישה של נציגי הנהלת החברה". לפי המסמך, "הנהלת החברה התעקשה על הכבדה עבור נציגות העובדים, התעקשה לתאם זמני ישיבות משא ומתן מאוחרות, הגבילה שעות פעילות הוועד לסוף יום העבודה בלבד, פגעה בהרכב הוועד המכהן, הפחיתה זכויות לעובדי החברה ופגעה בתנאי שכר רווחה של עובדים". 
מתי אורן, יו"ר ועד העובדים: "מאז ההתארגנות שהוקמה לטובת העובדים, החברה מנסה להחליש את ועד העובדים, שנים לא טיפלו בעובדים בהסכם רדום שהיה קיים, ההון האנושי ביפאורה הוא מהטובים במשק ואנו חברי הוועד עדים בכל יום על עזיבה של ההון האנושי הטוב והוותיק בגלל השחיקה והרעת התנאים במקום לתגמל את העובדים בהתאם. יפאורה חברה רווחית שהעובדים צריכים להרגיש תגמול על עשייתם ונאמנותם לחברה, לאחרונה עובדים רבים עוזבים את יפאורה, עוזבים את הבית לטובת שכר ותנאים טובים יותר אצל המתחרים – כבר לא מרגישים שיפאורה זו משפחה. ההצעות של ההנהלה הינה הצעה מבזה אשר לא משקפת תגמול ראוי לכלל עובדי החברה".
מההסתדרות הלאומית נמסר: "צר לנו שהנהלת החברה הובילה את המשא ומתן למבוי סתום, תוך מתן הצעות מבזות ומשפילות לציבור העובדים שלה אשר מהווה את הנכס החשוב ביותר בחברה. ההסתדרות הלאומית מקווה כי החברה תתעשת ותכבד את עובדיה במתן תמורה הולמת לעבודתם הקשה ולנאמנותם לחברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל עובדי תעשיית המזון ככה
    אזרח 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסכם קיבוצי מהמאה הקודמת עושקים את הדור הצעיר
    סגור