קריירה ולימודים

חופשות הלידה יתארכו? "ישראל תתקרב למדינות העולם המפותחות בנושא"

הצעת חוק חדשה הוגשה על ידי ח"כ מיכל שיר סגמן לפיה חופשות הלידה יתארכו. ח"כ שיר: "חופשת הלידה בישראל קצרה מאוד; לפי מחקרים הזמן קריטי להתפתחותו של הילד ולמצבו הנפשי והתעסוקתי של ההורה"
מערכת ice | 
חופשת לידה (צילום freepik)
יו”ר הוועדה לזכויות הילד ח”כ מיכל שיר סגמן ממפלגת "תקווה חדשה" הגישה היום (רביעי) הצעת חוק להארכת חופשת הלידה. לפי הצעת החוק החדשה תקופת חופשת הלידה בתשלום תוארך מ-15 שבועות.
לדברי ח"כ מיכל שיר, מטרת החוק היא לאפשר להורים זמן רב יותר לצד התינוק בתקופות החשובות של חודשיו הראשונים. אך חשוב לציין כי עדיין מדובר בשינוי יחסית מינורי של שבוע אחד בלבד, במקום 15 שבועות, המצב הנוכחי, החופשה תתארך ל-16 שבועות.
 
כזכור, כיום עובדות שעבדו לפחות שנה רצופה אצל המעסיק באותו מקום עבודה זכאיות לחופשת לידה של 26 שבועות שרק חלק ממנה הוא בתשלום, עובדות שעבדו פחות משנה באותו מקום עבודה זכאיות לחופשת לידה של 15 שבועות שרובה או כולה בתשלום. גבר יכול לשעות במשך שבוע לצידה של היולדת כחלק מחופשת הלידה.
הצעת החוק הספציפית נוגעת לתקופת תשלום דמי הלידה שהיא 15 שבועות, במידה והעובדת שילמה דמי ביטוח לאומי עבור עשרה חודשים מתוך ארבעה עשר החודשים שקדמו ליום שבו הפסיקה לעבוד היולדת או חמישה עשר חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו לאותו היום. 
ח”כ מיכל שיר: "חופשת הלידה בישראל קצרה מאוד, הצעת החוק שהגשתי היום תאפשר לישראל להתקרב למדינות העולם המפותחות בנושא זה, ותאפשר זמן רב ויקר ערך בין הילד להוריו. זמן שלפי מחקרים קריטי להתפתחותו של הילד ולמצבו הנפשי והתעסוקתי של ההורה. זוהי זכותו של כל פעוט לבלות זמן ארוך יותר, יקר ערך וחסר תחליף עם הוריו לאחר לידתו”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה