קריירה ולימודים
רכבת ישראל בסכסוך עבודה: האם העובדים ישביתו את הקווים?
בהסתדרות לא מוכנים למהלך של הנהלת רכבת ישראל לגיוס עובדי קבלן שישמשו כמפקחי הבטיחות והמלווים ברכבת | כל הפרטים על סכסוך העבודה והאם אנחנו לקראת שביתה ברכבת
הסתדרות עובדי התחבורה, בהסתדרות הכללית, הודיעו היום (חמישי) על סכסוך עבודה מול הנהלת רכבת ישראל בנוגע להחלטת ההנהלה למיקור חוץ לצורך ליווי רכבת. על פי ההודעה שיצאה מרכבת ישראל: תיתכן שביתת עובדי החברה בעוד שבועיים, החל מיום ה-21 באוקטובר וכי החברה בודקת את הנושא.
ברקע הסכסוך: מלווי הרכבות שעולים עם הנהג שאמונים על המצב הביטחוני במהלך הנסיעה: אם זה בדיקת הברקסים, החיבורים, או במילים אחרות: עם הנהג עולה עוזר שהוא מעין מפקח על הבטיחות. העובדים הם בעלי ניסיון שעוברים הכשרות וקורסים - ומבחינת וועד העובדים הם בתוך ההסכם הקיבוצי.
בעקבות מחסור בעובדים, החליטה הנהלת הרכבת כי היא אינה מעוניינת בהכשרת עובדי חברה נוספים שיהיו מאוגדים בהסתדרות ובהסכם קיבוצי, אלא שהדייל שנמצא ברכבת בכל מקרה ישמש גם כמלווה.
הביקורת של ההסתדרות מגיעה משני כיוונים: האחת - הדייל אינו בעל ניסיון והכשרה ובאם תקרה תקלה ברכבת לא יהיה לו את המענה המקצועי כדי לשמור על בטיחות הנסיעה. השניה - ההנהלה למעשה תעסיק עובדים שלא בהסכם הקיבוצי ובלי התנאים המגיעים להם, והם למעשה לא מיוצגים על ידי ההסתדרות וועדי העובדים. היינו: ההנהלה תתחיל מהלך של גיוס עובדי קבלן ואולי בכך לפתוח פתח נגד הוועד המאוגד.
בהסתדרות עובדי התחבורה הכריזו על סכסוך עבודה, כאשר לאחר 14 ימי דיון תיתכן שביתה של העובדים. בהסתדרות לא יאפשרו לרכבת לצאת כאשר לצאת הנהג יהיה דייל בלבד ולא עובד שעבר הכשרה מקצועית ושיאוגד בהסכם הקיבוצי, וככל הנראה אם ההנהלה תתעקש - בוועד יורו שלא להוציא את הרכבת הספציפית בה נמצא הדייל.
כאמור, הנהלת רכבת ישראל קיבלה את סכסוך העבודה רק היום והם בודקים את הנושא, ובמהלך השבועיים הקרובים יתנהל המו"מ מול ההסתדרות, כאשר באם לא - בתום 14 יום - תיתכן שביתה של הרכבות בהן יעלו עובדי קבלן כעוזרי נהג, ולא עובדים המאוגדים ובהסכם הקיבוצי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.כל יום שהרכבת מושבתת,אני 10/2021/08הגב לתגובה זו0 0מפיצים פחות נגיפי דלתא.סגור
-
5.המלווה חייב להיות איש מקצועממונה בטיחות 10/2021/08הגב לתגובה זו1 0כאשר רכבת נוסעת 140 קמ"ש ויותר. עם מאות נוסעים. חייב שיהיה מלווה איש מקצוע שמכיר את הרכבת ואת הנהלים לפחות כמו הנהג. רק חברת הרכבת יכולה ללמד ולאמן אדם כזה שיהיה שיהיה אפשר לסמוך עליו ועל כישוריו ברגע האמת אם אכן יהיה כזה.סגור
-
4.כולם יהיו עובדי קבלןאזרח פשוט 10/2021/08הגב לתגובה זו0 0העובדים ירוויחו 5,000 ₪ וההנהלה 50,000 ₪ יאללה הפרטהסגור
-
3.מתי ההסתדרות תיפול כבר?דני 10/2021/08הגב לתגובה זו1 1אי אפשר לסמוך על נסיעות ברכבת. מתוך 4 פעמים שנסעתי בה בשבועיים האחרונים, פעמיים הורידו את כל הנוסעים מהרכבת וחיכינו שעה וחצי. תנו לי לסמוך עשר פעמים על אגד ולא פעם אחת על רכבת ישראלסגור
-
מוכן להתפשר:לא ליכודניק 10/2021/08הגב לתגובה זו0 0שההסתדרות תשאר על כנה ושממשלת בנט-עבאס תפול.סגור
-
2.החזירות של עובדי הרכבת כבר הגיע לשיא (ל"ת)המוכיח 10/2021/08הגב לתגובה זו3 6סגור
-
התבלבלת...יוסי 10/2021/08הגב לתגובה זו0 1ההנהלה של הרכבת מסכנת את הנוסעים והעובדים ואין פה קשר לחזירות תעשה שיעורי ביתסגור
-
1.עד היכן החזירות של הנהלת הרכבת יכולה להגיע ?!נהג 10/2021/07הגב לתגובה זו4 3להנהלה אין ברקסים ואין מעצורים !!סגור