קריירה ולימודים

הלימודים לא יתחדשו כסדרם: ארגוני הגיל הרך לקראת שביתה

הלימודים שאמורים להתחדש אחרי תקופת החגים עומדים סביב דיוני מתווה תו ירוק כשבגזרת הגיל הרך מתוכננת שביתה שעתידה להגיע לידי שביתה כללית ולהשאיר שוב את ההורים בבית
מערכת ice |  1
גן ילדים (צילום Michael Giladi/Flash90)
בזמן שסוגיית מתווה החזרה ללימודים שוב בוערת, בדיוק כפי שהיתה בשלושת החודשים האחרונים, ארגוני הגיל הרך שאחראים על תפעול מעונות היום של הגיל הרך צפויים לשבות מיד לאחר החגים. מדובר בשביתה חלקית שתתחיל השבוע בימי רביעי עד שישי שתתקיים עד שעות הבוקר המאוחרות, ובמידה ודרישותיהם של ארגוני הגיל הרך לא יגיעו לידי מענה מהממשלה, העיצומים יוחרפו ובשבוע הבא תתקייים שביתה מלאה שתשאיר, שוב, את ההורים בבית.
במכתב שנשלח היום להורי הילדים המחנכים במעונות היום של ארגון ויצ"ו שעתיד לקחת חלק בעיצומים, נכתב כך, "בחודשים האחרונים ארגוני מעונות היום המפוקחים, נמצאים בשיאו של מאבק על מקומו וחשיבותו של הגיל הרך במדינת ישראל. עיקר המאבק של הארגונים המפוקחים מתמקד בנושא התקינה החסרה, העדר הכשרות, מחסור חמור בכוח אדם בעקבות נטישה גבוהה של נשות מקצוע טובות ותנאי העסקה ירודים.
"כל אלה פוגעים פגיעה ישירה בכל ילדה וילד במדינת ישראל. מתוך הבנת השליחות והאחראיות המוטלות על כתפנו, וחרף הניסיונות הרבים להביא את הממשלה להידברות ומו"מ על תנאי ההעסקה אשר לא צלחו, אנו נאלצים לנקוט בצעד שהוא קשה עבור כולנו ואין ספק שגורם לאי נוחות בטווח הקצר, אך מטרתו להביא לפתרון בטווח הארוך בשנים הבאות. ועל כן, מעונות היום המפוקחים, וביניהם רשת ויצו, יחלו ביום רביעי הקרוב, ה-2021.9.29 בעיצומים. במידה והממשלה לא תיכנס למו"מ רציני עם האירגונים, הלימודים יושבתו לחלוטין החל מיום ראשון ".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סליחה גברת, ויצ"ו תנאי ההעסקה אתם קובעים
    סתם הורה 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא המדינה. מסבסדים, לכם את כל ההוצאות גם ככה. אז על מה בוכים? חודשיים לשבת בבית לקבל משכורת לא מספיק?
    סגור