קריירה ולימודים

גמלאי לאומי מפגינים נגד המנכ"ל: "מקבלים סטירת לחי מצלצלת"

גמלאי בנק לאומי מפגינים מול משרדיו של מנכ"ל בנק לאומי כמחאה על קיצוצים בתקציבים שלהם: פעילויות סרטים, מודעות אבל בעיתון ופעילויות תרבות. הגימלאים: "הקורונה מכה ראשונה, חנן המכה השנייה"
אביחי דלאל |  14
גמלאי לאומי מוחים (צילום אוריאל גיל)
גמלאי בנק לאומי מפגינים היום (שני) מול משרדיו של חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי כמחאה על קיצוצים בתקציבים שלהם וביטולים של תנאים סוציאליים וזכויות: "חנן, אל תשליכני לעת זקנה", אומרים הגמלאים בהפגנה. ההפגנה מגיעה כשבוע לאחר שעובדי בנק לאומי הכריזו על סכסוך עבודה.
לטענת הגמלאים של הבנק, מאז שנבחר לתפקיד מנכ"ל בנק לאומי לפני כשלוש שנים, חנן פרידמן פועל לרמיסה ולביטול של הזכויות והתנאים הסוציאליים שמגיעות לגימלאי בנק לאומי וקיצץ את תקציביהם. "הקורונה המכה הראשונה – חנן המכה השנייה", טוענים הגימלאים. בין הקיצוצים, ביטול ההצגות והפעילויות שמעסיקות את הגימלאים הבודדים ומוציאות אותם מביתם, ביטול מודעות האבל לנפטרים, וקיצוץ בפעילויות של ערבי סרטים שהיו פעם בחודשיים שהוציאו אותם קצת מהבתים.
 
ארגון עובדי בנק לאומי, המלווה את הגימלאים, פנה מספר פעמים למנכ"ל הבנק למניעת ביטול הזכויות שמגיעות לגימלאים ולדבריהם את המנכ"ל זה לא מעניין. כזכור, לפני כשבוע, שלחו יו"ר הוועד הארצי-המשותף רון לוי ויו"ר ועד המנהלים יהודית לסרי מכתב למנכ"ל חנן פרידמן ובו ביקשו להכריז על סכסוך עבודה. בין טענות הוועד נכללו טענות הקשורות לפגיעה בגימלאים, "מנכ"ל הבנק בחר לפגוע גם בגמלאי הבנק – דוגמה מצוינת לחוסר ההערכה של ההנהלה למי שהעניקו לבנק את כל שנות חייהם ואת מירב ומיטב זמנם, ועתה מקבלים סטירת לחי מצלצלת", נכתב.
היום כאמור, הגימלאים יצאו להפגין נגד האטימות של המנכ"ל מול משרדיו. בהפגנה משתתפים כעת כ-150 גימלאים, ועובדים בבנק שהיו בסביבה אף הצטרפו והזדהו עם מחאתם.
מבנק לאומי טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לסגור את החשבונות בבנק
    י ש 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גמלאים העבירו את החשבונות לבנקים אחרים אם לא תהיה התקדמות בנושא
    סגור
  • 10.
    מודעות אבל חינם
    מובוטו 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאחל לכם חיי נצח ושלא תזדקקו למודות אבל על הסתלקותכם .
    סגור
  • 9.
    הגימלאים המסכנים
    אוחנה 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    התנאים שמקבלים עובדי הבנקים מוציאים את העיניים לעובדי המדינה ודרישותיהם המוגזמות מגיעות אפילו גם לעולם הבא כדורשים מימון למודעת אבל . להיכן הגענו ?
    סגור
  • 8.
    הלקוח
    הבנקאי 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אוי ואבוי פגע להם בפת לחמם. כמה לקוחות טחנתם בעמלות. והיום כמה סניפים סגרתם והלקוחות עובדים עם האפליקציה ומשלמים יותר עבור שרות כשאין איך להתלונן בושה של בנק.
    סגור
  • 7.
    סופסופ מנכ"ל שמתחיל לעשות סדר בבלאגן
    מילה סלע 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כלקוח לשעבר בלאומי שמח מאוד שמישהו עוצר את החגיגה.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    הנה הוציאו אתכם מהבית
    יעל 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בזכותו נפגשתם ויש לכם עם מה להתעסק...
    סגור
  • 5.
    תנאי העסקה בבנק לאומי טובים מאוד ביחס לשאר המשק
    עובדת בנק 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תתחילו להתעורר על עצמכם.
    סגור
  • 4.
    לקחו להם את הדובדבנים והגיעו למחות
    רותם 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למה הבנק צריך לממן לגימלאי פעילויות ? העובדים נההו ונהנים מתנאי העסקה טובים מאוד.
    סגור
  • 3.
    אין להם שום בושה
    אליעד בן 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האנשים האלו נהו משך כל שנות עבודתם מתנאים חלומיים שאף אחד במשק לא זוכה להם. קיבלו קביעות תעסוקתית, קיבלו תוספת אוטומטית לשכר מדיי שנה (טייס אוטומטי), קיבלו הלוואות בתנאים מיוחדים, קיבלו בונוסים כספיים, חופשות בחו"ל, חופשות בארץ, מענק של 25 משכורות ביובל, לימודים לילידהם באוניברסיטה, סיבסוד גני ילדים ועוד... כעת הם באו להפגין. פשוט חבורה של חצופים.
    סגור
  • חצופים
    אחד מבפנים 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגמלאים של לאומי שכבודם מונח במקומו, קצת איבדו את הצפון, היו להם תנאים חלומיים במהלך עבודת, רכבי שכר שלמעטים מאוד היו...את המערכון ישראבנק של הגשש כתבו עליהם.
    סגור
  • צודק מאוד (ל"ת)
    מילה סלע 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אפס ביחסי אנוש
    גליה 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להעמיד את הדברים על דיוקם, פרידמן לא קיצץ במימון הפעילויות של הגימלאים , הוא פשוט ביטל אותם לחלוטין. אין כיום שום פעילויות תרבות, גם לא סבסוד של הרצאות בקתדרה , סבסוד מינויים במוזיאונים וכו'. כדאי שילמד קצת מדב קוטלר מנכל בנק הפועלים איך מנהלים יחסי אנוש עם עובדי הבנק והגימלאים .
    סגור
  • 1.
    לגמלאי לאומי יש ביצים בשונה מהועד הנוכחי
    עובד לאומי 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כל הכבוד לגמלאי לאומי. אני עובד בבנק מעל 11 שנה, וב5 השנים האחרונות, יותר נכון עם כניסת רקפת רוקח כמנכ״לית החלה הרעת תנאי עבודה, צמצום רווחת העובדים, וביטול כל ההטבות בהדרגה, עם כניסת המנכל החדש חנן פרידמן זה התגבר ועבר כל גבול של טעם טוב, הבנקאים בסניפים הפכו להיות גם טלר, גם מוקד לאומיקול וגם בנקאי פרונטלי וכל זה מבלי להוסיף כח אדם אלא ההיפך. פשוט בושה לוועד הנוכחי שיש כרגע בבנק שמפחד להוציא הגה מהפה אל מול חנן הדורסני והגרידי, שבשיא חוצפתו הלך להתלונן לבנק ישראל כי 3.3 מיליון שהוא מקבל זה לא מספיק, תוך כדי כך שהוא רומס ציבור גדול של עובדי הבנק ומחפש איפה לצמצם בדברים הכי הזויים שיכולים להיות. בושה של מנכל וגם בודה של וועד
    סגור
  • אשכרה
    Do 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עובדת בנק מזה 13 שנה. הצגובות פה הזויות. המשכורות בכלל לא בשמיים. אני משתכרת נטו פחות משמונה א שח עם תואר ראשון . העבודה בסניפים מהקשות כולל פיצול פעמים בשבוע. פעם בנקאי פעם טלרית פעם כספומט. מי שמרוויח זה בעיקר המנהלים הבכירים. יהועד אצלנו גם מושחת וגם משתפ ההנהלה. עובדי מדינה עם תנאים הרבה יותר טובים. יש עליהום על הבנקאיםוהבנקאות אבל זה מאוד תלוי במעמד שלך בבנק כמו כול המשק כוח אדם זו מילה גסה והדיגיטל הוא המלך. לא ממליצה להתקרב לבנק. מערכת שלא מטפחת טאלנטים אלא לקקנים. כמו ברפואה קשה להתקדם , יש התעמרויות והעבודה קשה וסיזיפית במיוחד בסניפים. המנהלים הם אחה שנהנים מפירות עמלינו
    סגור