קריירה ולימודים

צפו: עובדי אלפא מפגינים מול בעל השליטה בבזק "העובדים לא למכירה"

עובדי חברת פלאפון ובזק בינלאומי מפגינים מול ביתו של דוד פורר, בעל השליטה בבזק, וזאת על רקע החשש הכבד לפיטורים של מאות רבות של עובדים. יו"ר ועד אלפא: "מי שחושב שהוא יכול להיות שותף לאקזיט מהיר על חשבון העובדים טועה טעות מרה וקשה"
מערכת ice |  3
ועד אלפא מול ביתו של דוד פורר (צילום דוברות ההסתדרות)
מאות עובדי חברות אלפא מפגינים בשעה זו (שלישי) ברמת השרון מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בחברת בזק, וזאת על רקע סכסוך העבודה שהכריזו ועד אלפא (איחוד של ועד עובדי פלאפון ובזק בינאלומי) על רקע כוונת החברה למזג את בזק בינלאומי עם חברת הבת השלישית של בזק - yes.
העובדים מחזיקים שלטים בהם נכתב בין היתר: "פורר, העובדים לא למכירה", "פורר, באת לפורר?", "העובדים מאוחדים, בהנהלה מפחדים", "הסכם אחד, ועד אחד" ו"פורר תתעורר, העובדים שווים יותר".

צילום: דוברות ההסתדרות 
דוד פורר הוא השותף הישראלי של קרן סרצ'לייט, בעלת השליטה בחברת בזק. לפי פרסומים בכלי התקשורת, הונו של פורר מוערך במיליארד שקל, ומשפחת פורר היא בין 100 המשפחות העשירות בישראל.
ההפגנה נערכת על רקע החשש הכבד שבעלי השליטה החדשים בבזק מובילים את החברות לרווחים מהירים על חשבון פיתוח הפעילות בהן, דבר שעלול לגרום לפיטורים של עובדים רבים. ההנהלה המשותפת לחברות גם מסרבת להבטיח את עתיד העובדים והפעילות בהן, וזאת במסגרת התוכניות לבצע שינויים דרמטיים שמאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם. כזכור, ההסתדרות הכריזה לאחרונה על הרקע הזה סכסוך עבודה בחברת פלאפון ובחברת בזק בינלאומי.
ההפגנה מצטרפת לצעדי מחאה קודמים, בהם הפגנה של עובדי בזק בינלאומי מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון באפריל, ופעולות נוספות. 
יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי מסר כי "המאבק שלנו הוא לא בין ארגוני עובדים או ועדים, אלא מאבק על הפרנסה של מאות עובדים שעלולים להיות מפוטרים בקרוב. באנו הערב להעביר מסר חד משמעי לדוד פורר: ההסתדרות עומדת לצידם של עובדי אלפא באופן מלא ולא תיתן שתיפול שערה אחת מראשם. את הסיבובים הפיננסיים שלך תעשה במקומות אחרים ולא על חשבונם של עובדים מסורים ומקצועיים כל-כך בחברות הבנות".   
יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן: "מי שחושב שהוא יכול לרכוש את בזק כדי להיות שותף לאקזיט מהיר על חשבון העובדים טועה טעות מרה וקשה. הגיע הזמן שגם הציבור יכיר את אחד מבעלי השליטה בבזק שמאיים בפיטורי מאות עובדים מקצועיים ומסורים. מבחינתנו, ההפגנה היום היא רק יריית הפתיחה במאבק לשמירה על מקומות הפרנסה של כלל עובדי החברות הבנות בקבוצת בזק".
סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא: "דירקטוריון בזק החליט באופן קר ומנותק לפרק חברה מצליחה ורווחית כמו בזק בינלאומי, והכל כדי לגרוף עוד הון לבעלי השליטה. לא ניתן לקרן אמריקאית ולבעל הון מיליארדר ושבע כמו דוד פורר להתאכזר אלינו ומאיים לשלוח הביתה מאות עובדים. מפגן הכוח שלנו הערב צריך להדליק נורה אדומה בוהקת בקרב כל חברי דירקטוריון בזק. אנחנו לא מתכוונים לעצור פה, ונגיע להפגין מול הבית של כל אחד מהם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הון שלטון, עולם תחתון, ועד חזק למול הנהלה דורסנית (ל"ת)
    דוד 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    קפיטליזם מגעיל על חשבון העובדים שהביאו 25 שנים רווחים (ל"ת)
    דן 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי מה המטרה
    עובד פלאפון 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנתיים סגרו לנו את החדר אוכל, אין חניה סדורה, ההנהלה עושה מה שהיא רוצה בתוך פלאפון באין מפריע אפילו את שיחות ההסברה מנקים לנו מהשכר. גמרו על החטיבה הפרטית ועל העסקית. לא הבנתי, על פרנסה של מי נלחמים? של יס? של בב"ל? מי שחתם על הסכמי סינרגיה שהביאו אותנו עד הלום הוא זה שיציל אותנו? הוציאו את הליבה של עודי החטיבות הפרטית והעסקית לאווטסווס, על מה נשאר להילחם? פלא שועד יס לא קוצים שום קשר איתנו? די נכשלתם לכו הביתה.
    סגור