קריירה ולימודים

הוקם איגוד חברות העגורנים בלשכת המסחר

החברות המובילות במשק הישראלי בייבוא, ושירות לעגורני צריח, ביניהן: קומסקו, רמא, סקייליין, ניו-פלדמן, גרופין 2000, אדר עגורנים, ניר עגורנים, אחים פרישמן ועוד התאחדו לגוף שמטרתו להביא להסדרת הרגולציה בענף ולשיפור הבטיחות בתחום
כפיר אדר | 
פריקת מכולות נמל אשדוד (צילום פלאש 90)
איגוד חברות עגורני הצריח הוקם השבוע באיגוד לשכות המסחר, כאחד מהענפים המרכזיים בתחום הבנייה בישראל ושם לעצמו במטרה להביא להסדרת הרגולציה בענף ולשיפור הבטיחות בתחום.
בחמישי האחרון נפגש נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, עם חברי איגוד עגורני צריח. לין בירך על הקמת הארגון והדגיש שלהתארגנות ענף זה חשיבות עליונה לענף הבנייה. "תמיד יש לקבוע את האיזון הנכון בין רגולציה החיונית לשמירה על הבטיחות לבין רגולציה עודפת ומיותרת. בעבודה משותפת של הענף כולו אפשר יהיה ליצור, ביחד עם רשויות המדינה, את הנורמות המאוזנות והנחוצות".
חברי האיגוד הינם החברות המובילות במשק הישראלי בייבוא, ושירות לעגורני צריח, ביניהן: קומסקו, רמא, סקייליין, ניו-פלדמן, גרופין 2000, אדר עגורנים, ניר עגורנים, אחים פרישמן ועוד. האיגוד ששם לעצמו כיעד ראשי את שיפור הבטיחות בתחום, פועל בין היתר ליצירת הכשרות והשתלמויות לעובדים בענף וכן קביעת רגולציה עצמית לעוסקים בתחום. כמו כן, האיגוד פועל מול מנהל הבטיחות ומפקח העבודה הראשי במשרד העבודה וכן פועל לייבוא עגורנים חדשים לישראל עם מערכות בטיחות מתקדמות, תוך גריטת עגורנים ישנים.
כיום רשומים בישראל כ-2,700 עגורנים, מתוכם כ-1,300 עגורנים המותקנים בפועל באתרי הבניה השונים ברחבי הארץ. מדי שנה מיובאים לישראל כ-100 עגורנים נוספים, בהתאם לנוהל הייבוא שמתיר ייבוא עגורן חדש, או עגורן משומש שגילו עד עשר שנים.
איגוד עגורני צריח שם בפניו כיעד מרכזי לצמצם בעשור הקרוב את תאונות העגורנים עד לרמה אפסית. בעשור האחרון, התרחשו 16 תאונות עגורנים, בהם נהרגו חמישה אנשים, מהם ארבעה בתאונה אחת. כמו כן, נפצעו חמישה אנשים, מהם שני עוברי אורח והשאר עובדי אתר הבניה.
העגורנים המגיעים לישראל נמצאים בסטנדרט הבטיחות של תקנים עולמיים. מרבית תאונות העגורנים נגרמות בשל טעויות אנוש, רוחות חזקות, או תחזוקה לקויה. לא התרחשה אף תאונה בשל אופיו או מצבו של העגורן. בישראל היקף התאונות הינו יחסית נמוך להיקפו בעולם, למרות קצב הבניה הגבוה, שברובו בניית בנייני רבי קומות.
מאיגוד חברות העגרונים נמסר: "התאגדות חברות העגורנים בישראל, היא צעד אחראי ומתבקש בדרך להסדרת הרגולציה בתחום העגורנים בארץ. מטרתו העיקרית של האיגוד הינה לעשות סדר בכל נושא תקנות הבטיחות לטובת ניהול עבודה תקינה ושמירה על חיי אדם"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה