קריירה ולימודים

לעבוד ביחד בדו-קיום: אסור לנו ללכת שולל אחרי המיעוט הקיצוני

דווקא עכשיו עלינו לשלב ידיים תוך כבוד הדדי ויחד לפעול לחיזוק הקול השפוי, היוצר ולא לתת במה לזה שמחרב. להעמיק את ההכרות, העבודה המשותפת והחתירה ליעדים המשותפים | דעה
עידן זו ארץ |  4
עידן זו ארץ (צילום איה בן עזרי)
נראה כי אירועי הימים האחרונים בתוך הערים המעורבות ברחבי ישראל מאיימים לקעקע את היחסים בין יהודים לערבים. אני שומע לצערי מהרבה כיוונים שזהו קו פרשת מים ביחסים, שאלו הפנים האמיתיות של הדו קיום, שהשנאה שכולנו ראינו היא פני המציאות.
בקלות אפשר להגרר אל תוך המערבולת הזו. אך בעיניי, כמי שחי, עובד ומנהל אנשים ממגוון הדתות, זוהי הכללה גסה וגזענית שמבטלת חיים שלמים בשטחיות הרסנית. זהו בדיוק המקום והזמן, בו חייבים לעצור ולהסתכל למציאות בעיניים. מציאות של עובדים, עובדות, מנהלים ומנהלות שמגיעים בכל בוקר לעבודה, מחויבים למטרות הארגון, ללקוחות, שאוהבים לייצר וליצור ולהצליח. שרוצים בסך הכל לקום כל יום בבוקר. להתפרנס. לגדל ילדים להיות אנשים טובים שטוב להם. לחזור הביתה ולחיות חיים רגועים ושלווים.
אל מול מטרה שכזו, גם אם אנחנו שונים, גם אם יש חילוקי דעות, אין ספק שאנחנו חייבים להצליח. אמר מהטמה גנדי: "היה אתה השינוי שברצונך לראות בעולם". וצדק - ולכן דווקא עכשיו, כשכל אחד ואחת מאיתנו מצטמצם ונחמץ אל מול הכותרות הזועקות ומלבות את היצרים שחור על לבן, חשוב להזכיר את הגוונים שמרכיבים את המציאות בשטח. הגיוון חשוב לכל תרבות וחברה. חברה שלא מכילה שונויות, דעות אחרות וזהויות מגוונות – תמיד תהיה חסרה. זה כל כך ברור מאליו לכולנו ביום יום, שמרגיש לי מוזר שצריך להזכיר את זה. אך כנראה שזה לא תמיד מובן מאליו. כנראה שצריך. ושחייבים אפילו לזכור ולהזכיר גם לעצמנו מדי פעם.
אסור לנו ללכת שולל אחרי המיעוט הקיצוני, המתלהם, שעושה את הרעש והורס לכולנו. דווקא עכשיו עלינו לשלב ידיים תוך כבוד הדדי ויחד לפעול לחיזוק הקול השפוי, היוצר ולא לתת במה לזה שמחרב. להעמיק את ההכרות, העבודה המשותפת והחתירה ליעדים המשותפים. רק כך נצליח כולנו לקום מחר בבוקר. להתפרנס. לגדל את ילדינו להיות אנשים טובים שטוב להם. ולחזור הביתה לחיים רגועים ושלווים.
הכותב: עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שנאה ואלימות הן בחירה ולא גזירת גורל
    אביב 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אנחנו חפצי חיים, עלינו לחפש את כל מי שחפץ חיים סביבנו. למצוא את המחבר ולא את המרחיק ובוודאי שלא לעודד דה הומניזציה ואלימות. עוד בספר תהילים כתוב: "סור מרע עשה טוב, בקש שלום ורדפהו". זהו הציווי החשוב ביותר כדי ליצור עתיד ותקווה לנו ולילדינו. https://youtu.be/eI_HFxt5WF8
    סגור
  • 3.
    מציע לו ללמוד היסטוריה
    גבי 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבעיה היא הדת המוסלמית.היא ההופכת אנשים נורמטיביים לרוצחים.מספיק ללמוד מה קרה בארצות ערב.כשהתאפשר מוסלמים רצחו את שכניהם היהודים בלי להניד עפעף.
    סגור
  • 2.
    נכון וברור כשמש
    עוד אחד שפוי 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מי שעיניו בראשו מבין שזוארץ צודק. אין לנו שום אופצייה אחרת לחיות כאן. לצערי החושך גדול בימים אלה, אבל האור תמיד ינצח!
    סגור
  • 1.
    תומכי דרך אסונית מכריזים שזה בגלל שלא הלכנו מספיק בדרכם
    גדעון ארליך 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מטורפים לא יודו בטרופם! במקום זה יטענו שהאסון רק מוכיח שאם היינו עושים את מעשי הטרוף שהם רוצים בעוצמה הרבה יותר גדולה הכל היה בסדר . והמסקנה : להגביר את הטרוף! להישמע לכל הוראה ערבית לותר על קיומנו , לותר על חיינו , לתת להם נשק , כסף ואמצעים לבניית רקטות להששדתנו . לחנך את ילדינו שאסור לפגוע בערבי שפועל לחיסולנו .
    סגור