קריירה ולימודים

מחאת ההורים מתפשטת: "שאלוף הפיקוד ישכב על הרצפה"

הנהגת ההורים התקוממה על הנחיית פיקוד העורף ולפיה אם תהיה אזעקה, הילדים יצטרכו לשכב על הרצפה 10 דקות עם הידיים על הראש. הורים רבים מאזורים נוספים בצפון, כמו נהריה והגליל המזרחי, טוענים כי המיגון של מוסדות החינוך אינו מספיק וכי ההסעות לבית הספר אינן מוגנות
דוד זולדן | 
מיגונית בצפון (צילום הקרן לידידות, ערן בוקר.)
הורים בגליל מזהירים: אם בית הספר והדרך אליו לא ימוגנו, לא נשלח את ילדינו ללימודים. הנהגת ההורים במועצה האזורית מעלה יוסף מגובשת בעמדתה ולפיה מתווה החזרה ללימודים מסכן את התלמידים: "רוב מסלולי הנסיעה לבית הספר מוגדרים שטחים פתוחים, ולכן כיפת ברזל לא מגינה עליהם"
"אם כל כבישי ההסעה בתחום המועצה האזורית מעלה יוסף לא ימוגנו במערכת כיפת ברזל ואם בבית הספר לא יוקם מרחב בטוח מפני ירי טילים – לא נשלח את ילדינו למוסד החינוכי", כך התריעו הורי התלמידים בבית חינוך גליל מערבי המגיעים אליו מתחום המועצה.
רוית אלגרבלי, יו"ר הנהגת ההורים במועצה, שלחה מכתב לראש המועצה, שמעון גואטה, ובו טענה בפני מערך החינוך במועצה והעומד בראשה שמתווה החזרה ללימודים של תלמידי המועצה לבית הספר שם אותם בסכנת חיים מיידית בגלל מחסור חמור באמצעי מיגון מפני טילים של חיזבאללה.
לטענת אלגרבלי, רוב מסלולי הנסיעה לבית הספר, הממוקם ליד קיבוץ יחיעם, מוגדרים שטחים פתוחים, ולכן לא ממוגנים בכיפת ברזל.
בבית הספר עצמו אין מספיק מקומות ממוגנים עבור 1,000 תלמידיו, שאליהם נוספו 100 תלמידים וצוותי ההוראה מבית ספר רונסון המפונה מגורנות הגליל, שנאבקו לעבור מהמיקום החלופי שלהם.
הנהגת ההורים התקוממה על ההנחיה היחידה שקיבלה מפיקוד העורף לקראת שנת הלימודים, שלפיה אם תהיה אזעקה, הילדים יצטרכו לשכב על הרצפה 10 דקות עם הידיים על הראש. זו האזהרה הסטנדרטית לכל תושבי האזור.
"זו הנחיה ברורה מאוד שלא מגנה על הילדים", כתבה אלגרבלי. בקבוצות ההורים של בית הספר ההורים קיבלו את ההנחיה בתדהמה: "שאלוף פיקוד העורף יגיע לבית הספר לשכב על הרצפה עם הידיים על הראש" כתב אחד ההורים. "אלו הנחיות שמסכנות את חיי ילדינו והן לא יעברו בשתיקה".
הורים רבים מאזורים נוספים בצפון, כמו נהריה והגליל המזרחי, טוענים כי המיגון של מוסדות החינוך אינו מספיק. לפני חודש מנהלת מחוז צפון אורנה שמחון אמרה כי ההסעות לבית הספר אינן מוגנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה