קריירה ולימודים

למרות הסכנה: האם בגליל העליון ילמדו כרגיל?

במועצה האזורית הגליל העליון החליטו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה בכל מתחמי החינוך ביישובים חרף חוסר הבהירות המתמשך לגבי מערכה אפשרית בצפון
דוד זולדן | 
זירת נפילת טיל באשקלון (צילום פלאש 90/ אדי ישראל)
במועצת הגליל העליון יפעילו חדר מצב בכל בוקר כדי להעריך את המצב הביטחוני בשיתוף פעולה עם הצבא. הלימודים יתקיימו ביישובים שלא פונו על ידי המדינה.
במועצה האזורית הגליל העליון התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר בכל מתחמי החינוך שביישובים שלא פונו על ידי המדינה. זאת, למרות ההסלמה הביטחונית והחששות המתמשכים של התושבים באזור. 
במועצה יפעילו חדר מצב בכל בוקר כדי להעריך את המצב הביטחוני בשיתוף פעולה עם הצבא. על בסיס הערכות אלו, תצא הודעה להורים בנוגע להמשך יום הלימודים. בנוסף, הוחלט לתגבר את צוותי החירום בקמפוסים בכפר בלום, עמיר, נאות מרדכי ואיילת השחר, על מנת להבטיח את הביטחון והסדר במקרים של אירועים חריגים.
במכתב שנשלח לתושבי המועצה, נכתב בין השאר כי במהלך השבועות האחרונים הושקעו מאמצים גדולים בהיערכות לשנת הלימודים. ראש המועצה, גיורא זלץ, ומנהלת אגף החינוך, ענת כפרי, ציינו כי הערך העליון שהנחה את ההחלטות היה בטחון הילדים - הן בבתי הספר והן במהלך הנסיעות. 
החלטה זו התקבלה לאחר פגישות הערכת מצב תכופות, בשיתוף פעולה עם הקיבוצים, משרד החינוך והצבא. במסגרת ההכנות, ניתנו שתי הבטחות חשובות מפיקוד הצפון ופיקוד העורף: שודרגה ההגנה האווירית עם מערכות כיפת ברזל שיכסו את כלל בתי הספר וצירי ההסעות באזור. בנוסף, שודרגו ההתרעות המודיעיניות, כך שיוכל להינתן זמן גדול יותר להיערכות במקרה של אירוע ביטחוני.
בנוסף, במסגרת ההכנות להמשך, הוחלט על מספר צעדים נוספים: כל בוקר יופעל חדר מצב במועצה, אשר יעריך את המצב הביטחוני בשיתוף עם הצבא ויודיע להורים על ההתפתחויות במהלך היום. בנוסף, יבוצע תגבור צוותי החירום במתחמי החינוך המרכזיים יספק תמיכה נוספת בעת אירוע חירום.
כמו כן, בכל בית ספר יופעל חמ"ל ויתקיימו תרגולי בטיחות תקופתיים, ותינתן אפשרות ללמידה יישובית במהלך חודש ספטמבר לקיבוצים שילדיהם לומדים בבתי הספר בקו העימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה