קריירה ולימודים

עובדים במקצוע הזה? כאן תקבלו בונוס של 300 אלף שקל

בהמשך למדיניות לעידוד עלייה וקליטה של רופאים בישראל וברקע מלחמת "חרבות הברזל", הוחלט על ידי משרד הבריאות ומשרד העלייה והקליטה לעודד העסקה של רופאים מומחים עולים בחבל התקומה, ברשויות הנגב והגליל ובתחום השיקום בישראל. כל הסכומים נחשפים

מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock, freepik)
לנוכח מלחמת "חרבות ברזל" ובהמשך למדיניות לעידוד עלייה של רופאים לישראל וקליטתם במערכת הרפואה הציבורית בישראל, הוחלט על ידי מנהלת תקומה, משרד הבריאות ומשרד העלייה והקליטה לעודד העסקה של רופאים מומחים עולים ב'חבל התקומה', כהגדרתו בהחלטת ממשלה 980 מיום 19.10.23, או כפי שיוגדר בהחלטות ממשלה עתידיות.
מטרת התוכנית היא לעודד רופאים עולים מומחים ברפואת משפחה, רפואת נשים ומיילדות, רפואת ילדים ופסיכיאטריה, לעבוד במרפאות ציבוריות בדרום באמצעות מענקים. הסיוע המפורט בהוראת השעה מספר 420, לא בא במקום הסיוע הרגיל הניתן על ידי משרד העלייה והקליטה לעולים ולתושבים חוזרים הזכאים לכך על פי נהלי המשרד.

מי זכאי? מי שעונה לכל התנאים המפורטים מטה והשתתפותו בתכנית אושרה על ידי הוועדה המאשרת: בעל רישיון לעסוק ברפואה בישראל ממשרד הבריאות ובעל רישיון כרופא מומחה בישראל, עולה, אזרח עולה, קטין חוזר אשר לא חלפו יותר משש שנים מתאריך שקיבל מעמד כעולה ביום הגשת הבקשה
בנוהל כללי הסיוע היסודיים 
תושב חוזר ששהה בחו"ל שנתיים לפחות לפי בדיקת משרד העלייה והקליטה בהתאם לנהליו, לא עבד כרופא במערכת הציבורית בחבל התקומה קודם ליום פרסום הוראת השעה 420, התקבל לעבודה ברפואה הציבורית המספקת שירותים בחבל התקומה, היקף עבודתו בחבל התקומה יעמוד על 60% משרה לפחות, החל עבודתו החל מיום פרסום הוראת שעה זו ועד לא יאוחר מיום 1.11.2024. הגשת מועמדות לוועדה על גבי הטופס המצורף שכוללת התחייבות לעבוד בחבל התקומה 3 שנים לפחות. 
בקשתם של רופאים העומדים בכל התנאים תבחן על ידי הוועדה. רופאים שבקשתם להיכלל בתכנית אושרה על ידי הוועדה, יקבלו אישור בכתב ממנהלת הרופאים במשרד העלייה והקליטה. הוועדה תיתן דעתה לסדר הגשת הבקשות ולצרכי הבריאות הציבורית באזור החבל הכוללים עדיפות למומחים בפסיכיאטריה.
מה המענק למשתתפי התוכנית? רופאים עולים העומדים בתנאים האמורים ואשר אושרה השתתפותם בתכנית על ידי הוועדה, יהיו זכאים למענק בסך 100,000 בתום כל שנת עבודה, למשך שלוש שנים, ועד לא יותר מסה"כ של 300,000 שקל. סכום המענק בשנה הראשונה, יחולק כך ש- 50,000 שקל יינתנו לרופא לאחר חצי שנה והיתרה בסוף השנה. סכומי המענק עשויים להיות מחויבים במס בהתאם לדין הנהוג בישראל.
המענק האמור אינו שכר או חלק משכר לאיזה עניין, על כל המשתמע מכך. רופא אשר עזב באמצע התוכנית/סיים עבודתו מכל סיבה שהיא ולא השלים את תקופת העסקה על פי התחייבותו בתחילת התוכנית, תופסק זכאותו ותופסק העברת המענק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה