קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה חשובה: לא קיבלתם 1,137 שקל? אל תדאגו

בביטוח הלאומי מציינים שישנם מקרים בהם זכאים לא קיבלו אוטומטית את מענקים הלימודים בגובה 1,137 שקל, מכיוון שזו השנה הראשונה בה הם זכאים (לדוגמה: הורה שהחליף לאחרונה סטטוס לחד-הורי או פרוד הנמצא בהליך גירושין). במצב כזה, עליהם להגיש את הבקשה באופן חד פעמי באתר הביטוח הלאומי או בסניף
מערכת ice |  1
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
ביטוח לאומי סיים אמש (שלישי) את העברת תשלום מענק הלימודים השנתי ליותר מ-130 אלף משפחות בישראל, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה שתחל בעוד כשלושה שבועות, בסך של כ-300 מיליון שקל. אבל מה קרה אם אתם זכאים ולא קיבלתם?
המענק מהביטוח הלאומי שולם עבור 188,800 ילדים משפחות שבראשן הורה עצמאי (חד-הורי) ועבור 74,900 ילדים למשפחות עם ארבעה ילדים ויותר המקבלות קצבאות קיום (הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק , או שאירים). סכום המענק - 1,137 שקל עבור כל ילד מגיל 6 עד 18, המשולם באופן ישיר על ידי הביטוח הלאומי לחשבון הבנק של ההורים עבור ילדים שנולדו מ-1.1.2007 עד 31.12.2018. 

כמו כן, בביטוח הלאומי מציינים שישנם מקרים בהם זכאים לא קיבלו אוטומטית, מכיוון שזו השנה הראשונה בה הם זכאים (לדוגמה: הורה שהחליף לאחרונה סטטוס לחד-הורי או פרוד הנמצא בהליך גירושין). במצב כזה, עליהם להגיש את הבקשה באופן חד פעמי באתר הביטוח הלאומי או בסניף.  במקביל, הורה עצמאי (רווק/ אלמן), אישה עגונה, אישה השוהה במקלט לנשים נפגעות אלימות ועולה חדש, גם כן יכולים להיות זכאים למענק.
הביטוח הלאומי: "המענק מועבר באופן אוטומטי לרוב הזכאים מבלי שיצטרכו להגיש בקשה וללא בירוקרטיה מיותרת וזאת כדי לתת את השירות הטוב והנוח ביותר להורים בתקופה זו. זהו אחד המענקים הערכיים והמרגשים עבור הילדים שזכאים לקבל כלים לטובת הצלחה בלימודים, של מי שעתידים להוביל את החברה הישראלית ושגשוגה הכלכלי"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    או נכה שיצא לעבוד
    אזרח 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיבד את הקצבה
    סגור