קריירה ולימודים

הקבלנים בישראל בסכנה: פלסטינים פורצים מהגדר ומציגים רישיונות עבר

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוץ בישראל, שלח  מכתב דחוף לתא"ל הישאם אבראהים, ראש המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, זאת בנוגע להקפאת/ביטול רישיונות העובדים מיו"ש", שלטענתו נכנסים עם רישיון עבודה ישן לישראל ומסכנים אותם ואת האזרחים במדינה
מערכת ice |  1
פועלים פלסטינים (צילום Yonatan Sindel פלאש90)
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוץ בישראל, שלח היום (ראשון) מכתב דחוף לתא"ל הישאם אבראהים, ראש המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, זאת בנוגע להקפאת/ביטול רישיונות העובדים מיו"ש".
במכתב שנשלח נכתב: ".1 התאחדות קבלני השיפוצים היא הארגון היציג של ענף השיפוצים בישראל. ההתאחדות מחזקת את ידי הממשלה ומשרדיה, את צה"ל וכוחות הביטחון ופועלת לעשות כל שנדרש לסייע  במאמץ המלחמתי – לכוחות הביטחון ולאזרחי ישראל. קבלני השיפוצים גויסו לשירות  המילואים, יש ביניהם מי שפונו מבתיהם, שרדו את הטבח האיום ואף כאלה שיקיריהם נרצחו ביום הארור. 
.2 על אף ששרדו את התקפת הטרור קבלני השיפוצים מוצאים עצמם במלחמה כלכלית, מלחמה הישרדותית על פרנסתם ופת לחמם. בימים שקדמו למלחמת חרבות ברזל קבלני השיפוצים העסיקו בעיקר עובדים מאזור יו"ש, זאת כמובן בעידוד ממשלת ישראל ובאופן חוקי ומוסדר. 
.3 מאז פרוץ המלחמה קבלני השיפוצים מצאו עצמם ללא ידיים עובדות וללא פתרון חלופי. התאחדות קבלני השיפוצים זועקת את זעקת הענף ומבקשת מגורמי הממשלה השונים למצוא פתרון למצוקת כוח האדם בענף. 
.4 על אף העובדה שהקבינט הממשלתי-ביטחוני הכריע בסוגיה והכריז על סגר החל מיום  ,8.10.23 בפועל, רישיונותיהם של העובדים מאזור יו"ש מתחדש באופן אוטומטי על  ידי המנהל האזרחי והעובדים הלכה למעשה נכנסים לישראל באמצעות פרצות בגדר ההפרדה, מציגים את רישיון העבודה ומטעים את הקבלנים לחשוב כי הם מצויים בישראל באופן חוקי וניתן להעסיקם.
.5 מצב הדברים זה מעמיד את הקבלנים בסיכון, וזאת כמובן מעבר לסכנה לשלום הציבור  בכניסתם של שב"חים לישראל. 
.6 התוצאות של מצב הדברים כפי שהוא מתנהל כיום יהיו הרות גורל וחמורות מאוד. 
.7 אנו מבקשים להקפיא / לבטל את כלל רישיונותיהם של העובדים מיו"ש שאינם מורשים להיכנס ולעבוד באופן חוקי בישראל וכל זאת כמובן תחת שמירת זכויות מעסיקיהם הקבלנים והגנה עליהם מפני תביעות. 
.8 ההחלטה על הטלת סגר על שטחי יו"ש היא החלטה מדינית ביטחונית והקבלנים אינם  צריכים לשאת בנטל ולקחת סיכון על עצמם - הן כמעסיקים והן כאזרחים שומרי חוק. 
.9 במידה ומדינת ישראל מבקשת לבצע שינוי בסטטוס כניסת העובדים הפלסטינים מיו"ש לישראל עליה לעשות זאת באופן חוקי, מסודר ובטוח. אנא מכם מהרו לבצע את השינוי הדרוש לטובת הסדרת המצב בבהילות ובדחיפות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    די להפקרות
    שקט, בונים כאן 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לחוקק ולאכוף מחדש את כל העסקת הפלסטינים אשר נכנסים ללא אשרת עבודה. קבלן שהכניס שב״ח לארץ, דינו כלא..!! לכל הפחות..!! די לבצע הכסף על חשבון ביטחון האזרחים. שישלחו אותם לעבוד בעיראק או בסוריה.
    סגור