קריירה ולימודים

התעשייה האווירית במהלך ענק: זה ההסכם החדש שחתמה בישראל

מרכז החדשנות  "Innoveast" לפיתוח יזמות והייטק ביהודה ושומרון הושק באופן רשמי. בתוך כך, נחתם הסכם משמעותי בין אוניברסיטת אריאל לתעשייה האווירית, שנכנסת כשותף שלישי לתכנית "בוסטר מאיצי מדע" - תכנית אשר מפעילות אוניברסיטת אריאל ומשרד המדע אשר מאתרת מחקרים בעלי פוטנציאל
מערכת ice | 
התעשייה האווירית (צילום קרדיט דוברות התעשייה האווירית)
אמש (שני) התקיים אירוע השקת מרכז החדשנות "Innoveast" לפיתוח יזמות והייטק ביהודה ושומרון במעמד שרת המדע הגב' גילה גמליאל, נשיא אוניברסיטת אריאל פרופ' אהוד גרוסמן, נשיא HIT פרופ' אדוארד  יעקובוב, מנכ"ל מרכז רפואי קפלן מר טאריף באדר, סמנכ"ל טכנולוגיות מו"פ וחדשנות בתעשייה האווירית, תא"ל (מיל) איתן אשל, סמנכ"ל משרד המדע מר אבי רווה ומנכ"ל אוניברסיטת אריאל עו"ד יורם שי. 
המרכז מתחיל את פעולתו ממש בימים אלו והוא חלק מפרויקט ארצי לעידוד יזמות ותעסוקת הייטק בפריפריה בהובלת רשות החדשנות יחד עם משרדי ממשלה נוספים. המרכז פועל יחד עם תעשיית ההייטק, אוניברסיטת אריאל והרשויות המקומיות באזור במטרה לעודד יזמות וחדשנות ולחבר לאזור יהודה ושומרון את האקוסיסטם היזמי בארץ ובעולם. 
המכרז נותן מענה לכל מי שמחובר לעולמות הטק והיזמות באזור - החל מבכירים שרוצים להשקיע בסטרטאפים, הייטקיסטים בשלבי פיתוח הקריירה שמעוניינים להשתדרג ולהתפתח מקצועית ויזמים מנוסים וצעירים. וגם לאנשים שחולמים לעשות את השיפטינג הזה בקריירה שלהם ולהתחיל לעבוד בהייטק על מקצועותיו השונים. 
תכנית המרכז נשענת על 4 תחומים שפועלים בסינרגיה זה עם זה: 1. שותפויות אסטרטגיות - חיבור בין התעשייה, האקדמיה והון סיכון לאזור יהודה ושומרון. 2. עידוד יזמות - מתוכניות למי שחולמים להיות יזמים ועד סיוע למיזמים בשלבי סיד ופרה סיד ומתן חבילת סיוע בשווי 50,000 שקל למיזם.
3. תעסוקה - אינוביסט פועלת למשיכת חברות הייטק לאזור ומשקיעה בהרחבת ההזדמנויות התעסוקתיות בהייטק עבור תושבי יהודה ושומרון. עתידה לפתוח מגוון קורסים שיאפשרו לתושבי האזור ללמוד את התחומים המעודכנים והמבוקשים ביותר בתעשייה, בהתאמה לצרכי החברות המובילות בישראל ובעולם. 4. קהילה – השקעה ביזמים והייטקיסטים תושבי האזור והפיכת המשימה של פיתוח הייטק ביהודה ושומרון לפרויקט של הקהילה המקומית כולה.
בנוסף להשקת המרכז, נחתם הסכם משמעותי בין אוניברסיטת אריאל לתעשייה האווירית. התעשייה האווירית נכנסה כשותף שלישי לתכנית "בוסטר מאיצי מדע" - תכנית אשר מפעילות אוניברסיטת אריאל ומשרד המדע אשר מאתרת מחקרים בעלי פוטנציאל יישומי הנחקרים באוניברסיטה והופכת אותם לחברה מסחרית.
התכנית עושה גם את התהליך ההפוך - מחברת בין רעיונות בעלי פוטנציאל לחוקרים שיפתחו אותו למוצר סחיר. התעשייה האווירית מצטרפת כשותפה לתכנית על מנת לקדם מחקרים שיכולים לתרום לפרויקטים בתעשייה ולזהות מחקרים בשלב התחלתי כדי להשקיע בהם.
השקת המרכז לחדשנות ויזמות באוניברסיטת אריאל (צילום: דוד שטיין)
מתוך מגילת ההסכם שנחתמה היום: "הפעילות המשותפת תאפשר קידום שותפויות בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי האנרגיה, הבריאות, הביטחון ובהקמת מיזמים מבוססי טכנולוגיות דואליות. היום אנחנו יוצאים לדרך משותפת בה נפעל במשותף לחיזוק התשתיות הטכנולוגיות, האנושיות והתעסוקתיות  בפריפריה ובמדינת ישראל וחיזוק העוצמה הכלכלית והטכנולוגית של מדינת ישראל".
שרת המדע הגב' גילה גמליאל: "הערב הוא לא רק השקה של מרכז חדשנות חדש, אלא אבן דרך משמעותית בקידום ההייטק באזור. מדובר במהלך שמחזק את המעמד של ההתיישבות בזירה העולמית ואת האופן שבו מדינת ישראל רואה את האזור כיצרני, כמתפתח וכחלק בלתי נפרד מהכלכלה הישראלית. הקמת המרכז באוניברסיטת אריאל תהווה מכפיל כוח משמעותי, הידע הכלים והניסיון הנמצאים באקדמיה יוכלו לשמש את היזמים שיצמחו כאן. הקמת המרכז היא רק תחילתו של מסע, אנחנו נמשיך לפעול לקידום יזמות וחדשנות בכל חלקי הארץ".
השקת המרכז לחדשנות ויזמות באוניברסיטת אריאל (צילום: דוד שטיין)

נשיא אוניברסיטת אריאל, פרופ' אהוד גרוסמן: "האוניברסיטה באמצעות מרכז היזמות הפועל בה, משקיעה רבות לעידוד חוקרים למחקר יישומי ובקידום מחקרים להקמת חברות הזנק. האוניברסיטה אינה רק מגדל שן אקדמי, אנו משקיעים בתכניות יזמות לסטודנטים ולחוקרים ופותחים את שערי האקדמיה לשיתוף פעולה ליזמים תושבי העיר והאזור".
מנכ"ל רשות החדשנות מר דרור בין: "ההייטק הישראלי יגיע לשיאו רק אם הוא יהיה מגוון, מבחינה תמנטית, גיאוגרפית ודמוגרפית. לצורך זה יצאנו לדרך להקמת מרכזי חדשנות ברחבי הארץ, ואינוביסט מביא את הנכס החשוב מכולם – אקדמיה חזקה. אני בטוח שאינוביסט לא יהיה רק מרכז חדשנות אזורי מצליח, אלא מרכז חדשנות ארצי מצליח ברמה עולמית".
השקת המרכז לחדשנות ויזמות באוניברסיטת אריאל (צילום: דוד שטיין)
סמנכ"ל טכנולוגיות מו"פ וחדשנות בתעשייה האווירית, תא"ל (מיל) איתן אשל: "החיבור של התעשייה האווירית עם אוניברסיטת אריאל כמו גם עם אוניברסיטאות מובילות אחרות, נועד בכדי להיחשף למחקרים יישומיים במגוון תחומים, אשר יביאו בהמשך לפתרונות חדשניים ופורצי דרך עבור התעשייה האווירית. שת"פ זה הינו חלק ממהלך רחב ותפיסה אסטרטגית של התעשייה האווירית של חיבור עם האקדמיה בארץ ובעולם בחיפוש מתמיד אחר טכנולוגיות מפציעות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה