קריירה ולימודים

עובדי אגד במחאה נגד ההנהלה: "לא ניתן שיזלזלו בנו"

חברי מועצת אגד הפגינו מול משרדי ההנהלה בטענה שבחברה מתעלמים מההצלחות שגם הם אחראיים עליהם, וחילקו דיבידנדים בסכומי עתק לבעלי המניות: "מרגישים שיש מצד ההנהלה גרירת רגליים וזלזול בחשיבות העובדים"
מערכת ice |  9
מחאת עובדי אגד (צילום ההסתדרות)
חברי מועצת עובדי אגד הפגינו הבוקר (שלישי) במשרדי קרן קיסטון בגבעתיים, המחזיקה בבעלות בחברה ההיסעים הגדולה, וקראו להנהלה לא להתייחס אליהם כשקופים. ההפגנה היום מגיעה בצל ההודעה על חלוקת דיבידנדים בסכום עתק, וההתעלמות מתרומת העובדים להצלחת החברה, כך לטענתם. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "התחנה הבאה – כסף לעובדים", וקראו למנכ"ל גלעד ריקלין להיעתר לפניות שלהם ולקיים מו"מ בנוגע לסוגיה.
"אנחנו עובדים אחראים שאוהבים את הארגון הזה. חברת אגד חשובה לנו, אבל לצערי אנחנו מרגישים שיש מצד ההנהלה גרירת רגליים וזלזול בחשיבות העובדים", אמר יו"ר ועד עובדי אגד קובי ואחניש והוסיף: "נראה שלא מבינים שמי שמייצר את הכסף לאגד זה העובדים. אני רוצה לומר בצורה ברורה, לא ניתן שיזלזלו בנו ואנחנו דורשים את מה שמגיע לנו".
אמש פנתה ההסתדרות להנהלת חברת "אגד" בעניין. במכתב למנכ"ל אגד גלעד ריקלין, הבהיר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין כי לא ייתכן שעובדי החברה, אשר עשו מעל ומעבר לטובת החברה והציבור הישראלי, במיוחד מאז פרוץ המלחמה, ואשר הם חלק עיקרי מהצלחת החברה – לא יזכו להכרה הראויה בדמות מענק כספי.
"כבר תשעה חודשים שמתחוללת מלחמה קשה ומצב חירום", כתב עו"ד ידין, "בכל התקופה הזאת, התגייסו עובדי אגד ונרתמו לשמור על תחבורה ציבורית סדירה ככל שניתן. זה זמן ארוך שגם באזורים המפונים ממשיכים להגיע נהגים, אנשי משק ומנהל לבצע את עבודתם – בהם גם עובדים המפונים מביתם", הוסיף.
הודות לתפקוד העובדים ולהתנהלות הכוללת, רשמה אגד רווחים עצומים, והישגיה פורסמו בכלי התקשורת. לאור זאת בחרה החברה לחלק לבעלי המניות דיבידנד של 630 מיליון שקל, לצד בונוסים להנהלה. "אנחנו כמובן מברכים על הישגים אלו, אך נדמה שדווקא עובדי החברה המסורים נשכחו כאן. לא יעלה על הדעת כי דווקא בתקופה זו העובדים נשארים הרחק מאחור", התריע עו"ד ידין. 
מקבוצת אגד נמסר: ״עובדי אגד נהנים מתנאי השכר הטובים והגבוהים ביותר בענף, ולא בכדי. הם העובדים הטובים והמקצועיים ביותר בתחום ואנחנו מלאי הערכה על מסירותם. במסגרת תהליך המכירה קיבלו עובדי אגד מענק בהיקף של כ- 100 מיליון ש״ח. הדרישות הנוספות נדונות כעת ומתקיים בעניינן משא ומתן בין ההנהלה לעובדים, בהתאם להסכמי העבודה״.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אגד
    מנחם 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד אגד שדדו את החברה חלקו לכול העובדים דיודנדים כמו מיסדים עלק.
    סגור
  • 5.
    אתם עובדים הזויים
    יובל קפלן 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהגים יקרים אתם עובדים באגד כנהגי אוטובוס תמורת משכורת הולמת מעולם לא קניתם מנייה באגד אז על סמך מה אתם מבקשים לקבל דיבידנדים? אם אגד הייתה נתקלת בקשיים הייתם תורמים כסף להבראת החברה? ולכל המתלהמים נגד נהגי אגד רוב בעלי המניות באגד עובדים במשרדים או שיצאו לפנסיה מוקדמת
    סגור
  • בוקר טוב
    ג'וג'ו 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכירים יקרים. איפה הייתם שגנבו לחברים את נצבא ששוה היום פי 4 מאגד?! אתם גם כן השקעתם כסף, ולקחתם הלוואות ל10 שנים והחזרתם מעל 400 שעות בחודש? ואחרי כל ההשקעה כמעט ולא היה הבדל בשכר 1500-2000 שח זה כל ההבדל אז תרגיעו ותמשיכו לעבוד לא חייבים לכם כלום
    סגור
  • המניה היא מנית עבודה ‏לא ‏מניה שבבורסה
    אבנר 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תגיד לי מה ניתנו לך לאכול ‏שהיית ילד שאני לא אתן גם לילדים שלי לאכול את מה שנתנו לך
    סגור
  • 4.
    נוו באמת
    יוגב נהג ותיק 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל משחק מכור..30 שנה שעובדים עלינו.
    סגור
  • 3.
    אין בושה התחלתי לעבוד בשכר של מנה פלאפל לשעת עבודה
    אבנר 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד כמה אפשר לזלזל בקבוצת עובדים שרוצים רק לקבל את מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד ! אני רוצה לציין העודים האלה הם אבני היסוד של כל המנגנון הזה , שנים על גבי שנים עבדנו בשכר מצחיק ( נכון להיום שעת עבודה שווה למנה פלאפל , רק לאחרונה חל שינוי בשכר לא מבין למה לתת לקבוצת העובדים האלה הרגשה של עובדים כעובדים על תנאי בושה למערכת ולעומדים בראשה
    סגור
  • 2.
    נהגי אגד
    אורנה 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    קודם שיגיעו במועד יתיחסו בצורה מכובדת לציבור הנוסעים ...שלא יברחו מהתחנות וישאירו אזרחים המומים שיכנסו לתחנה ולא יחפפו ויברחו בושה לאגד ולנהגיה
    סגור
  • 1.
    כשאגד רואה כסף
    הפורש 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמיד היו ויהיו מעמדות של עובדים בחברה הזו (וזה לא משנה אם תקראו להם בשם אחר ״מייסדים״). כשזה קשור לכסף תמיד באגד זה יבוא על רק הגב של העובדים ״הפשוטים״ ולא בפעם הראשונה חבל מאוד שזה ימשיך להתנהל ככה גם בעתיד על חשבון העובדים ״הרגילים״ כשאגד כבר לא כמו שהיתה פעם.
    סגור
  • אגד של היום היא לא אגד של פעם גם אם השכר של השכירים לא
    אגדה משכבר הימים 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השכר של השכירים היה נמוך. אגד של היום הם עובדים ללא זיקה והרגשת שייכות. הם בעצמם מזלזלים בנוסעים ומתייחסים גרוע . המנהלים של היום עם האף למעלה(מוכרים חושבים שבשמש. זורחת להם מה..
    סגור