קריירה ולימודים

סייע לנבחנים להעתיק באמצעות אפליקציה - ונעצר: איך הוא עשה זאת?

צעיר בן 30 מתל אביב נעצר בחשד שעזר לנבחנים להעתיק במבחן של הרשות לניירות ערך, באמצעות שליחת התשובות באפליקציית טלגרם ובאמצעים טכנולוגיים נוספים תמורת תשלום כספי. על פי החשד, אותו אדם הוא בעל ניסיון רב בפתירת המבחנים - והוא אינו השיג את המבחן טרם המועד
מערכת ice |  1
קבוצה סודית בטלגרם (צילום freepik)
העתקות? לא בבית ספרנו: אתמול (שלישי), מפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב עיכבה לחקירה אדם בן 30 לחייו, אשר על פי החשד סייע לאחרים לפתור את מבחני הלשכה לניירות ערך. אז איך הוא הצליח לעשות זאת בפועל?
במהלך החקירה לא עלה כי אותו החשוד הצליח להשיג את המבחנים טרם זמן הבחינה עצמה, אלא הוא פתר אותם באמצעות הידע והניסיון שצבר. עוד עלה כי הדרך בה העביר לנבחנים את התשובות היא באמצעות אפליקציית טלגרם ואמצעים טכנולוגיים נוספים – כמובן, תמורת תשלום כספי. במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב מתנהלת חקירה בשיתוף עם רשות לניירות ערך בגין חשד לקבלת דבר במרמה וקשירת קשר במטרה להונות.
עוד צוין כי מספר רב של אנשים אשר נבחנו במבחני ההסמכה של יועצי השקעות ומנהלי תיקי לקוחות נעזרו בחשוד, מה שמוגדר כעבירה חמורה על כללי האתיקה במהלך בחינה. החשוד, שבחיפוש בביתו נתפס מחשב וטלפון נייד, שוחרר לביתו בתנאים מגבילים, אם כי החקירה בעניינו תימשך. 
נזכיר כי תופעת ההעתקות במבחנים היא איננה חדשה, כאשר כמעט בכל שנה אנו עדים לרשת המסייעת להעתקה בבחינות הבגרות עבור תשלום כספי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשוב
    חגי 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט חוצפה אנשים דוחים למדתי במשך שנה שלמה
    סגור