קריירה ולימודים

בנק הפועלים במהלך חשוב: במה ישקיע מיליוני שקלים?

קרן "פועלים לתקומה" של בנק הפועלים, אישרה מהלך תמיכה בחקלאות באזור הנגב המערבי, במסגרתו תקים בית ספר חקלאי במושב שדה ניצן שבמועצה אזורית אשכול, בהשקעה כספית של מיליוני שקלים
מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)

קרן "פועלים לתקומה" של בנק הפועלים, אישרה מהלך תמיכה בחקלאות באזור הנגב המערבי, במסגרתו תקים בית ספר חקלאי במושב שדה ניצן שבמועצה אזורית אשכול, בהשקעה כספית של מיליוני שקלים. 

ענף החקלאות בעוטף עזה והנגב המערבי נפגע אנושות ב-7.10 ובמהלך מלחמת 'חרבות ברזל'. 89% מהמשקים באזור דיווחו על פגיעה כלשהי בעקבות המלחמה, מתוכם 19% מהמשקים עצרו פעילות לחלוטין.
לאור זאת, קרן 'פועלים לתקומה' של בנק הפועלים החליטה להעניק חסות להקמת  בית ספר חקלאי של רשת בתי הספר "אדם ואדמה", מבית השומר החדש, במושב שדה ניצן במועצה אזורית אשכול וליצירת מסגרת חינוכית חקלאית אשר תחבר את הדור הצעיר אל עבודת האדמה ותייצר עתודה לענף החקלאות לאחר הפגיעה הקשה שספג. 
בית הספר החדש של ישלב בין חינוך לחקלאות לימודים לבגרות מלאה לצד עבודה חקלאית כל זאת תוך כדי חיי קבוצה בקמפוס פנימייתי לתלמידים בכיתות ט'-י"ב. בית הספר החקלאי של רשת "אדם ואדמה" בחסות קרן פועלים לתקומה הינו המיזם החדש הראשון שמוקם באזור  הנגב המערבי לאחר ה-7.10 והוא מסמל את שיקום האזור והצמיחה המחודשת שלו בתקווה שימשוך אליו משפחות חדשות לאזור ויחדש בו את ההתיישבות.
 


ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים: "החקלאות בנגב המערבי הינה אחד מסימני ההיכר והגאווה של חבל הארץ הזה ומהווה עוגן מרכזי להתיישבות, לביטחון התזונתי ולכלכלה.  לאור מספרם הקטן והולך של החקלאים והמחסור בדור חקלאים חדש. מצאנו לנכון  לתמוך בהצמחת הדור הבא של חקלאי החבל ולסייע בחיזוק חוסנה של החקלאות בנגב המערבי לצד חינוך לאהבת הארץ".

עמית מאיר, מנכ"ל אדם ואדמה: "מתחילת המלחמה, הדור הצעיר מוכיח את עצמו שוב ושוב במלחמה על הבית, בבנייה מחודשת, ברוממות הרוח של העם שלנו. כאן במועצה אזורית אשכול, באותו מקום בו ניסו לשבור את רוחנו - נבנה את דור העתיד שימשיך לפעול על פי אותם ערכים: אהבת הארץ, רעות, אהבת האדמה, מנהיגות".
פנימייה חקלאית של אדם ואדמה בניצנים (צילום: תאיר מלכה השומר החדש)
עוד הוסיף מאיר: "דווקא כאן נקים את בית ספרנו החדש, נפתח את החקלאות הישראלית, ונחנך את הדורות הבאים. אנו מודים לבנק הפועלים על הזכות להקים כאן ביחד את אדם ואדמה אשכול יחד עם כל השותפים. החוסן הלאומי נמדד גם בתקומה מחודשת - זו התקומה שלנו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה