קריירה ולימודים

המהפכה ברשות המסים עובדת? זה מה שקורה בגלל המתווה החדש

העצמאים מסתגלים לרפורמת ״חשבוניות ישראל״: עליה של 15% בפניות בעלי העסקים בנושאי רפורמת רשות המיסים
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock, צילום מסך מאתר רשות המסים)
ממש לאחרונה נכנסה לתוקף רפורמת ״חשבוניות ישראל״, שקובעת כי החל מחודש מאי נדרש מספר הקצאה מרשות המיסים עבור כל חשבונית שעסק מפיק בסכום הגבוה מ-25,000 שקל. הסכום עתיד לרדת בכל שנה עד שיגיע ל-5,000 שקל, ולכן הרפורמה חשובה ורלוונטית לעסקים ועצמאים רבים בישראל. 
חברת morning (לשעבר חשבונית ירוקה), שמפתחת פתרונות פיננסים וטכנולוגיים להפקת חשבוניות וניהול העסק עבור עסקים קטנים ובינוניים, מסכמת את החודש הראשון לכניסת הרפורמה באמצעות נתונים מהמערכת, בה משתמשים כיום מעל 150 אלף לקוחות. 
 
מנתוני morning עולה כי מאז כניסת הרפורמה התקבלו כ-10 אלף פניות של לקוחות למוקד התמיכה הקשורות לנושאי רשות המיסים. זוהי עליה של 15% ביחס לכמות הפניות בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף, בחודש מאי האחרון נרשם גידול של 39% בכמות הנרשמים לחודש התנסות חינם במערכת, ועליה של 70% בכמות הלקוחות שרכשו מינוי בפועל. 
כמו כן, מנתוני החברה עולה כי המנויים למערכת שהרפורמה רלוונטית אליהם בשלב הראשוני (מפיקים חשבוניות של מעל 25 אלף שקל), מתפרסים על פני על תעשיות שונות: כ-13% בתחומי בנייה ושיפוצים, 7.63% באינטרנט ומחשבים, 5.7% מתחום ההנדסה, 5.42% בנדל״ן, 4.42% בריאות ונפש, 4.39% בפיננסיים, השקעות וביטוח ועוד. 
נתונים אלו מראים כי מצד אחד ישנה בהילות רבה בקרב עצמאים ובעלי העסקים להתחבר לפלטפורמה של רשות המיסים ולהכיל על העסק שלהם את הרפורמה. מצד שני, נראה כי אותם בעלי עסקים חווים חוסר בהירות לנוכח מתווה חדש שאינם מכירים, וזקוקים לסיוע והסברה על מנת להבין לעומק את מהות הרפורמה ואת הצעדים שעליהם לעשות. לשם כך, morning התכוננה להחלת הרפורמה מבעוד מועד והיא ערוכה לכל שאלה ובעיה שבה נתקלים לקוחותיה הקיימים והחדשים. הכל על מנת לסייע לציבור העצמאי להפוך את העיסוק בחשבוניות ואת כל ניהול העסק לדיגיטלי, אוטומטי ונגיש, על מנת שיוכלו להשקיע את זמנם בעבודה עצמה. 
הפלטפורמה של morning מאפשרת להתחבר דרכה לשירותים הדיגיטליים של רשות המיסים וכך על כל חשבונית בסכום הרלוונטי ייווצר מספר הקצאה באופן אוטומטי, מבלי שבעל העסק צריך לעשות דבר, מה שהופך את התהליך למהיר ויעיל יותר. 
ליאור וילצ׳ינסקי, מייסדת שותפה ומנכ״לית morning: ״לרפורמה החדשה חשיבות רבה לקידום הכלכלה הישראלית, בפרט כשזו עומדת בפני תקופה מאתגרת. הרפורמה מסייעת במאבק בחשבוניות פיקטיביות מצד אחד, ומקדמת מעבר לניהול דיגיטלי של עסקים קטנים במקביל. העולם כולו עובר להתנהל באופן דיגיטלי, ולעסקים קטנים ובינוניים כדאי מאוד לאמץ את ההתקדמות הזו - לא רק בגלל ההתנהלות הנוחה יותר מול דרישות הרפורמה החדשה, אלא כי ניהול דיגיטלי הוא יעיל, חוסך זמן עבודה יקר במטלות הניהוליות השוטפות, ומאפשר לרכז את האנרגיות במה שחשוב באמת, הצמיחה של העסק.
בחודש האחרון שירות הלקוחות שלנו מטפל במספר פניות הולך וגדל הנוגע לרפורמה. כל אחד מלקוחותינו מקבל את ההדרכה והסיוע שהוא צריך על מנת להצליח להתחבר למערכת ולהתחיל לעבוד באופן יעיל ומהיר יותר, על מנת שבעלי העסקים יתעסקו כמה שיותר בעסק שלהם.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה