קריירה ולימודים

הבית הלבן מזהיר: כ-10% מהעובדים יאבדו את עבודתם לבינה מלאכותית

לפי ניתוח של הבית הלבן, כ-10% מהעובדים במקומות עבודה בשכר מינימום עלולים לאבד את מקום עבודתם לבינה המלאכותית, אשר לא מפסיקה להתפתח: "החלפת עובדים בטכנולוגיה היא אפשרית ככל שהעבודה היא קלה וזולה יותר, במצבים שבהם המורכבות והקושי נמוכים"

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הדו''ח שנחשף היום (חמישי), לרשת CNN מציג ניתוח מעמיק של הבית הלבן על השפעות הבינה המלאכותית במקומות עבודה.  הדו''ח ששם דגש על עובדים בעלי השכלה נמוכה והכנסה נמוכה יותר חשופים להיות מוחלפים בבינה המלאכותית, מה שמעלה את הסיכון שהטכנולוגיה תייצר ותגביר את אי השוויון בין בני האדם.
הממצאים הם חלק מהדו''ח הכלכלי השנתי של מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא עצמו, אשר מקדיש פרק שלם על הבינה המלאכותית ועל השפעותיה. "אם היינו מתייחסים לזה במונחים בריאותיים היינו אומרים 'למי יש סיכוי גבוה יותר להידבק בנגיף ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לחסן אותם?'", אמר ג'ארד ברנשטיין, יו''ר מועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן ל-CNN בראיון.
בנוסף, הדו''ח מראה כיצד פקידי הבית הלבן חושבים לעומק על השפעותיה של הטכנולוגיה ומה ניתן לעשות כדי להנחות את הפיתוח שלה באופן שיועיל לעובדים ולא יחליף אותם. "היו התפתחויות במדיה החברתית ובטכנולוגיה שממשלות לא התייחסו אליהן כשהן התפתחו, אנחנו לא ניתן לזה לקרות עם הבינה המלאכותית", אמר ברנשטיין.
כמו בכל סוג של טכנולוגיה חדשה, מומחים מאמינים שבינה מלאכותית תשלים את העבודה ותעזור לאנשים מסוימים במקום עבודתם, על ידי הפיכתם לפרודוקטיביים יותר. עוד הזהירו בדו''ח כי עבודות מסוימות עלולות להימחק.
כמו כן, כדי לברר מהם התפקידים הפגיעים ביותר, חוקרים בדקו משרות לפי מידת הקושי של המשימות בהם נדרשים העובדים לעשות. "החלפת עובדים בטכנולוגיה היא אפשרית ככל שהעבודה היא קלה וזולה יותר, במצבים שבהם המורכבות והקושי נמוכים", נכתב בדו''ח. במילים אחרות, ככל שהעבודה מורכבת יותר, כך היא בטוחה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה