bdi spot

הגלידריות ממשיכות להעלות מחירים כדי להימנע מהפסדים

שחקני השוק בענף הגלידות מתמודדים עם התייקרות בעלויות חומרי הגלם והתפעול, עקב גל עליות המחירים והיחלשות השקל, כאשר חלק משמעותי מחומרי הגלם מיובאים מאירופה.

בשיתוף CofaceBdi | 
מחירי הגלידה (צילום shutterstock)
מוערך כי בשנת 2023 הכנסות שוק הגלידריות יסתכמו בכ- 1,020 מיליוני שקלים, גידול של כ- 4% ביחס ל- 2022. מוערך כי מספר סניפי הגלידריות בישראל עומד כיום על כ- 560, מתוכם כ- 64% סניפים של רשתות. בין השחקנים הבולטים בשוק נציין הרשתות: גולדה, קצפת, דלי קרים, לג'נדה, לה גופרה, וניליה ועוד.
שחקני השוק מתמודדים עם התייקרות בעלויות חומרי הגלם והתפעול, עקב גל עליות המחירים והיחלשות השקל, כאשר חלק משמעותי מחומרי הגלם מיובאים מאירופה. רוב הגלידריות העלו את מחירי הגלידות באחוזים בודדים, אולם הן לא מכסות את הגידול בהוצאות, כך שחלה שחיקה ברווחיות השוק. בנוסף, לאחר מספר שנים בהן היינו עדים לפתיחה מואצת של סניפים, נראה כי השוק קרוב לרוויה, ובשנה החולפת חלה האטה בקצב פתיחת סניפים חדשים.

בחינת מדד הסיכון העסקי של שוק הגלידריות בישראל מראה כי רמת הסיכון גבוהה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק ונמצא במגמת עלייה. כאמור שחקני השוק מתמודדים עם עלייה בהוצאות של סעיפים רבים ביניהם: שכר דירה, ארנונה, חשמל, שכר עבודה, וכן התייקרות של חומרי הגלם ביניהם חלב ושוקולד.
מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה