bdi spot

איך רשתות הסטוק מחזקות את מעמדן בשוק החזרה לבית הספר?

יוקר המחיה הגיע גם למדפים של שוק מוצרי החזרה לבית הספר, Coface Bdi בסקר מיוחד לכבוד החזרה ללימודים
בשיתוף CofaceBdi | 
מוצרי חזרה לבית הספר (צילום shutterstock)
מוערך כי בשנת 2023 הכנסות שוק מוצרי החזרה לבית הספר יסתכמו בכ- 390 מיליוני שקלים, גידול של כ- 4% ביחס ל- 2022. בגזרת המחירים, השנה אנו עדים להתייקרות ממוצעת במחירי מוצרי השוק של כ- 5% במחיר לצרכן, זאת על רקע יוקר המחיה והתחזקות שער הדולר שהגדילה את עלויות היבוא. 
צפוי כי הכנסות שוק מוצרי החזרה לבית הספר ירשמו בשנת 2023 גידול נומינלי של כ- 4% לעומת אשתקד, כך שמבחינה ריאלית הכנסות השוק צפויות לרשום קיטון של כ- 1%. הירידה בהכנסה הפנויה, ההיצע המגוון והמחירים האטרקטיביים של חנויות הסטוק מושכים לקוחות רבים ונוגסים בנתחם של חנויות הציוד המשרדי וכלי הכתיבה.
נראה כי גם השנה "שיטת הפיצול" קיימת ואף מתעצמת לנוכח התייקרות המחירים, כאשר לקוחות רבים מפצלים את רכישותיהם במספר ערוצי שיווק שונים. כך לדוגמא לקוח הרוכש תיק ממותג ברשת מתמחה, ומשלים את סל הרכישה בערוצי השיווק הזולים יותר. במקביל הצרכנים מגלים "צרכנות נבונה" ובודקים טרום רכישה במספר ערוצים, כולל באתרי אינטרנט מקומיים ובינלאומיים.
בשוק מוצרי החזרה לבית הספר פועלים מגוון שחקנים ביניהם: חנויות לציוד משרדי וכלי כתיבה, חנויות הסטוק, חנויות צעצועים ושחקנים אחרים שאינם מתמחים בשיווק ציוד משרדי כגון חנויות ספרים וכן אתרי אינטרנט מחו"ל דוגמת אמזון ועלי אקספרס. בחינת התפלגות הכנסות השוק לפי סוגי השחקנים מעלה כי נתח השוק של חנויות המתמחות בשיווק ציוד משרדי מוערך בכ- 43% מההכנסות, כ- 168 מיליוני שקלים.


בשוק קיים מגוון גדול של מותגים הנבדלים בסוג המותג, באיכותם, ובהתאם לכך, במחירם. כך לדוגמא, ישנם תיקים הנמכרים בכ- 350 ₪ ואף יותר. נציין כי, תלמידים רבים, ובמיוחד בכיתות הנמוכות, רוכשים עגלה המתחברת לתיקים בכ- 60-100 ₪.
נדגיש כי מנעד המחירים בשוק לסל מוצרי חזרה לבית הספר הינו רחב מאוד ולרוב נע בין 250 ל- 750 שקלים. מחיר הסל הכולל מושפע מהיקף הרכישות, סוגי המותגים ואיכות המוצרים, לדוגמא סל הכולל רכישה של תיק לעומת סל ללא תיק. דוגמא נוספת – סל הכולל בין היתר תיק ממותג ועגלת גלגלים מתחברת לעומת סל בסיסי הכולל תיק פשוט ומוצרים שאינם ממותגים.
מוערך כי הסל הממוצע של מוצרי חזרה לבית הספר הכולל: תיק בית ספר, כלי כתיבה, מחברות, בקבוק שתייה וקופסת אוכל נאמד השנה בכ- 480 ש"ח.
הערה:
שוק מוצרי החזרה לבית הספר מאופיין במכירות של ילקוטים, כלי כתיבה וציוד נלווה בחודשים יולי-ספטמבר. לא כולל מכירת ביגוד, מוצרי מחשוב וגאדג'טים שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה